שר הביטחון, משה בוגי) יעלון, הגיב הבוקר (שלישי) לתקיפת האמבולנס הצה"לי אמש: "הלינץ' שבוצע אמש ברמת הגולן, אשר כלל תקיפת אמבולנס, גרם לרציחתו של אדם ולפציעתם של שלושה, בהם קצין וחייל בצה"ל, הוא אירוע קשה וחמור ביותר שלא נוכל לעבור עליו לסדר היום, והוא יזכה לטיפול ביד קשה מצד גורמי אכיפת החוק".



"ישראל היא מדינת חוק, ואנו לא נאפשר בה הפקרות, התנהגות אלימה ונטילת החוק לידיים מצד מיעוט מקרב תושביה. המקרה הזה מנוגד לערכי המדינה ולמוסר שלה, שבאים לידי ביטוי גם בטיפול רפואי מטעמים הומניטריים לפצועים סוריים ולכל אדם הזקוק לכך.



"קומץ קטן ואלים לא יפגע בברית המיוחדת של מדינת ישראל עם אזרחיה הדרוזים, ולא יצליח להשחיר את פניה של העדה.



"אני קורא לאישי ציבור המתבטאים בנושא לשמור על איפוק ולהימנע מהתלהמות. המציאות בסוריה מורכבת, ואנו מתמודדים עם המצב באחריות ובשיקול דעת, תוך שיתוף ועידכון הנהגת העדה הדרוזית בהתפתחויות". 



ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה לאחר האירוע כי מדובר באירוע חמור ביותר. "לא ניתן לאף אחד לקחת את החוק לידיים, ולא ניתן לאף אחד להפריע לחיילי צה"ל לבצע את משימותיהם. נמצה את הדין עם מפירי החוק. אני קורא למנהיגי הדרוזים לפעול לאלתר להרגעת הרוחות'.



גם ח"כ איוב קרא (ליכוד) קרא להרגעת הרוחות בקרב העדה הדרוזית ואמר: "קורא לאחיי הדרוזים להתעשת - אנחנו לא עדה שמתאים לה לתקוף או לפגוע אפילו בזבוב" .