אחד מבכירי העדה הדרוזית, תת אלוף במילואים עימאד פארס, ששירת בשורה של תפקידים בצה"ל אמר היום (שלישי) בראיון בלעדי ל"מעריב השבוע" כי מערכת הביטחון לא תתערב בנעשה בלחימה בסוריה לטובת הדרוזים וטוב שכך. 
לדברי פארס ביום פקודה, כשלוחמים מהעדה הדרוזית יאלצו לבצע פקודות לעצירת התפרצות הגדרות ברמת הגולן, כולם ללא יוצא מן הכלל ימלאו את הפקודה.
אחד מבכירי העדה הדרוזית והביטחוניסט המעורך על כלל העדה, תא"ל עימאד פארס, תושב הכפר חורפיש, מרגיע את הרוחות, נותן רוח גבית למערכת הביטחון ומבטיח את נאמנות העדה לובשת המדים. 


תקיפת אמבולנס ברמת הגולן

פארס שהחל את דרכו בסיירת הדרוזים, הגיע לפיקוד על חטיבת גבעתי ובשיא שירותו שימש כמפקד עוצבת אדום ומפקד עוצבת הגליל, הגיע לכינוס ראשי העדה הדרוזית ואמר כי "הדרישות והבקשות של הדרוזים ממדינת ישראל להתערב לצד הדרוזים במקום אחר זה לא יכול לקרות".
"בטח לא ניתן לתבוע את זה או להשפיע על מדיניות", אמר פארס. "אם נצליח להתבגר ולהבין את הנקודה הזו יהיה לנו יותר קל להבין את מורכבות המצב". לדבריו "זו לא בקשה נכונה והיא לא ריאלית ואני חושב שהתערבות צריכה להיות מתואמת עם הצד המקבל את התמיכה ולכן התערבות עם חותמת ישראלית זה לא קביל, לא יקרה ואין לזה שום אינטרס הדדי ולכן זה פסול לחשוב כך". 
פארס שמכיר היטב גם את ראשי העדה הדרוזית בסוריה אמר כי "גם הדרוזים בסוריה לא ירצו שישראל תתערב ואסור לה להתערב. הדרוזים בסוריה, בוא נקרא לילד בשמו, מזוהים עם המשטר של אסד. המשך הקיום שלהם תלוי בבריתות אחרות שלא בהכרח נכון לחבר אותן למדינת ישראל", הוסיף פראס.
על מערבותו של סמיר קונטאר אמר תת אלוף במיל' פארס: "אני מנוע מלהתייחס לשם הספציפי הזה אבל אני אגיד לך ששלהוב של אנשים לא צריך את קונטאר ואחרים. מספיק שהוא יעביר משם ידיעה על פגיעה בכבוד או באנשי הדת וזה כבר משלהב אנשים ומוציא אותם לרחובות. לגבי קונטאר, אל תיתן כוח למי שאין לו שיניים. אנחנו עוד מעט נעשה אותו מנהיג אזורי. זה מחבל שעצם העובדה שאתה מזכיר אותו לידי נותן לו כבוד. יש שב"כ ויש מודיעין, אני מצפה שיעשו את העבודה ויטפלו בזה". 
גם בסיטואציה שבה יאלצו חיילים בני העדה הדרוזית לקחת חלק בעצירת המוני פליטים בגדר מבהיר פארס את נאמנות לובשי המדים "אני שירתתי כל חיי בצה"ל. פיקדתי על חטיבת גבעתי הובלתי מבצעים רבים, רובם הייתי ראשון בכוח. בחיים לא הסתכלתי על עצמי כדרוזי. גם הפקודים שלי לא הסתכלו עלי כדרוזי אלה כלוחם לובש מדים. ברגע שאתה עולה על מדים זה מתאדה ונעלם, נלחמתי במקומות שבהם יכולתי להילחם נגד דרוזים, נלחמתי במקומות שבהם עשיתי דברים שלא אהבתי אותם אבל ברוח המחויבות, המשימתיות והערכיות של צה"ל הלכתי תמיד קדימה בלי להסס לרגע. זה מה שמאפיין את העדה הדרוזית ואת המחויבות שלה למדינה, הדבר הזה נבחן רבות ולא צריך כל הזמן להצטדק". 

האמבלונס שהותקף
 
לגבי מקרה הלינץ ברמת הגולן אתמול בו המון דרוזי הרג פצוע סורי כאשר אמבולנס עשה דרכו מגבול ישראל-סוריה לבית החולים בצפת הותקף באבנים, אמר פארס: "אני ראיתי יהודים טובים, ציונים ואחראיים, תוקפים את כוחות צה"ל בכל מיני מצבים והם עדיין יהודים טובים ונאמנים למדינה ועשו את זה כי האמינו באותו רגע בזה. בואו לא ניקח את הדברים למקומות לא נכונים וגם אלה שתקפו את האמבולנס, צריך לגנות אותם אבל הם פוגעים בראש ובראשונה בעדה הדרוזית, במדינה וגם באלה שהותקפו. לא שכחנו את הערכים שלנו ואל לנו לקחת אירוע כזה למקומות נידחים. הנאמנות שלנו חזקה יותר מכל אירוע קשה ככל שיהיה".