בכנס חירום בנושא הגז שנערך היום (שלישי) מתחה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ביקורת חריפה על איש העסקים יצחק תשובה וטענה כי הציעה לה לשתף פעולה עמו.
ח"כ שלי יחימוביץ' סיפרה כי "בדצמבר 2010, כשהיינו בעיצומו של המאבק לשינוי המיסוי בישראל, תשובה ביקש להיפגש איתי, אחרי סדרה של סירובים שלי להפגש עם לוביסטים מטעמו. קיבלתי את ההזמנה הקלאסית להגיע לאסדה בתמר וסירבתי. ביקשתי שיבוא לכנסת - והוא סירב, ולבסוף נפגשנו בביתי. מבחינת תשובה המטרה היתה להוריד אותי מהמאבק. לקראת סוף השיחה הוא אמר לי 'למה שהכסף יילך למדינה, את סומכת עליהם שיעשו דברים טובים? אני אקים קרן שיהיו בה 100 מיליון שקל ואת ואני נחליט לאן הכסף יילך'".
"התווכחתי איתו על כך שלאנשים פרטיים אין סמכות להחליט על כסף שצריך להיות בקופת המדינה, ורק אחר כך עלה על דעתי שיכולות אולי להשתמע משמעויות נוספות להצעה הזאת. זו רק דוגמא אחת בין רבות למסכת הלחצים והפיתויים שפוליטיקאים נתונים להם", הוסיפה יחימוביץ'.

"הלוביסט האפקטיבי ביותר הוא ראש הממשלה"

יחימוביץ' הזהירה ואמרה: "אנחנו במצב קיצוני ומופרך, העברת הדיון שנוגע לגורל המשק הישראלי לעשרות השנים הקרובות, שישפיע על כלל התעשייה במשק, על יוקר המחייה, גורל התעסוקה לפורום הסודי והחשאי של הקבינט. אפילו הממשלה הודרה מהדיון".
בתוך כך תקפה ח"כ יחימוביץ' את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמרה: "לו הייתי חברות הגז הייתי מפטרת את כל היח"צנים, הלוביסט האפקטיבי ביותר שלהן הוא ראש הממשלה".
"בממשלה הזו יש רכיבים חברתיים, ולא באירוניה, כמו שר האוצר כחלון ושר הכלכלה דרעי. כל השרים החברתיים מגלגלים מיד ליד את תפוח האדמה הלוהט הזה. עוד לא נשמע כדבר הזה, נכונות כל כך מוחלטת של השרים לוותר על סמכויות. להיות חברתי זה לא רק תשלומי העברה והוזלת מוצר פה ושם. זה להשפיע על מבנה השווקים באופן עמוק ולהביא לחלוקת משאבים הוגנת", הוסיפה יחימוביץ'.