היעדים// 
 

 
טולום, מקסיקו

הטרנד הגדול של 2015 הוא פיסות קסם אותנטיות ושופעות טעם טוב, שלכאורה נעדרות כל "מגנט" תיירותי בולט – ועם זאת, יש בהן הכל. כזו היא טולום, המקום שמכונה ב"ניו יורק מגזין" כ"וויליאמסבורג של מקסיקו". עיירת הנופש הקטנה הצטיינה תמיד בהריסות מהממות ובחופים פוטוגניים עם הים הכי טורקיז באינסטגרם. בשנתיים האחרונות טולום חווה מהפכה קולית של ממש. מלון Papaya Playa, המעוצב למשעי, שמציע לאורחים קורסים בגלישת גלים הפך ליעד אופנתי. במקביל, נפתחו בוטיקים קטנים ויפים והמסעדות שדרגו את תפריט הטאקו שלהן. 



 
ניו אורלינס, לואיזיאנה

לידיעת המבקרים הנבונים, יש אחת, סולאנז' נואלס, כלומר האחות המגניבה של ביונסה, שקוראת לניו אורלינס בית. וממש כמו הנוגע לאופנה, גם ביחס למיקום, הטעם המושלם שלה קולע בול. עשור אחרי קטרינה, ניו אורלינס היא פנינת סטייל וארכיטקטורה שאין שנייה לה בארה"ב, והיא נהנית בימים אלה מפריחה מוצדקת. מסלולי אופניים לצלם של עצים ובניינים מרתקים, חיי לילה רוויי ג'ז ורוח שטות, שכונות אינטימיות בלי אף סטארבאקס באופק, אוכל נשמה לצד גורמה מתוחכם ואפילו מסעדה ישראלית אחת לוהטת, Shaya, ברחוב Magazine הבוטיקי. ואם כבר בוטיקים, זה שסולאנז' שותפה בו, Exodus Goods, שווה כל דולר שתבזבזו בו. 


 

 

סולאנז' נואלס. הפכה את ניו אורלינס לבית
 

 

 
סינגפור

לוק עתידני לצד אוכל רחוב עממי? סמטאות היסטוריות לצדם של קניונים מטופחים? סינגפור היא כולה ניגודים, ובשנים האחרונות התווספו למיקס שכונות טרנדיות, קפה מעולה וגישה פתוחה וידידותית יותר. גורם המשיכה העיקרי בסינגפור הוא פסיפס השכונות הייחודי -  Tiong Bahru היא מעוזם של הבוטיקים, Jalan Besar הצעירה והמחוספסת היא מה שפלורנטין הייתה פעם ו- Alexandra היא מעוזם של המוזיאונים והגלריות. כשהמגוון הזה מוגש מתובל בטעמים אסייתיים ובהקפדה על הפרטים הקטנים, נוצר מתכון מנצח ומורכב. 
סינגפור. לוק עתידני
 
 
בואטן

מדינה אסייתית סודית ששומרת בקנאות על זהותה – זוהי אסטרטגיית השיווק של בואטן, מדינה קטנה בין הודו לטיבט, שגובה מהמבקרים בה 250$ ליום. יקר מדי? לא אם לוקחים בחשבון כי התשלום כולל מדריך צמוד, לינה, אוכל ותחבורה, ושהרווח הוא נופים בתוליים ונקיים מסממנים מערביים, מקדשים בודהיסטיים שכאילו נשתלו על צוקים מרהיבים, שלווה חסרת תקדים ותחושה חגיגית שהתגנבתם לממלכה סגורה. אגב, מגזיני האופנה מאוהבים בגישה הסגפנית הזאת – רק החודש התפרסם ב"Vogue" הבריטי מאמר שבו תמונות מרהיבות  של "מדינת דרקון הרעם". מתאים למי שמאס בקיטש הממותג של תאילנד וגרימת קנאה בפייסבוק היא שיקול מהותי עבורו. 

 

הטרנדים// 
אוהל מזהב
מי אמר שקמפינג חייב להיות אפוף יתושים, דל בשעות שינה ובכיכובה של גזייה מקרטעת שמכינה קפה בוץ? טרנד ה-Glamping משלב בחוכמה בין חוויית השינה בחוץ לבין מיטה נוחה, תאורה טובה ושירות ברמה של מלון חמישה כוכבים. נגמר לכם המרשמלו למדורה? הקונסיירז' יביא לכם. הגימיקים הפופולריים בשוק ההולך והמתחזק הזה הם שינה ביורט, אוהל משושה שמקורו במונגוליה, בבית עץ משודרג, באוהל ספארי גדול ממדים ועוד. הכל בעיצוב סקסי ומחוספס בדיוק במידה הנכונה. 

 

נשים כובשות את העולם
טיול משפחתי או נופשון רומנטי של "הכל-כלול"? ממש לא. הדבר החם בתחום הטיולים הקבוצתיים הוא טיולי נשים שהמילה המכובסת "העצמה" קטנה עליהם. את מה ש"מלכת המדבר" עושה כבר כמה שנים טובות מציעות כעת לא מעט חברות, עם טוויסט אליטיסטי ופוטוגני. מיזם בולט הוא Ace Camps, שמציע טיולים נשיים בני שבוע ליעדים חמים הכוללים סדנאות סביב נושא כמו עיצוב טקסטיל או פיתוח עסקי. מי שבעניין של יוגה וטרקים מוזמנת לבדוק את AdventureWomen.com

, חברה המציעה טיולים ייחודיים ומאתגרים לנשים. 
 


 

 

 
הנסיעה//

 

 
חבר בהפתעה

גם אם חוויית הטיסה היא עדיין מיני-סיוט שכולו בוטנים וסרטים גרועים, כמה חידושים חביבים מנסים להפוך אותה לחוויה חברתית נסבלת ואפילו משנת חיים. כיצד? חברת הטיסה Delta השיקה תוכנית חדשה ושמה Delta Innovation Class, שבמסגרתה חברים רשומים מגרילים ביניהם מושב לצדם של מנטורים נבחרים שטסים ליעדם העסקי הבא – כך שבמקום להתבאס על האיש שנוחר לצדכם, אפשר לבלות כמה שעות מרתקות עם יזם או עם שף מפורסם. חברת KLM ההולנדית התחדשה עם משהו פשוט יותר – שירות Meet and Seat. מי שנרשם באתר החברה ומסכים לשתף את פרופיל הפייסבוק שלו יכול לבחור – או להיבחר – כשכן לטיסה בידי מישהו שטס לאותו היעד וחולק איתו מקצוע, תחביבים או תחום לימודים. כך שעות משמימות של בהייה יכולות להפוך לשיחה קולחת או אפילו לחברות חדשה. 

 

 

 
אפליקציות של שדות תעופה

התחליף למסכים מדאיגים ולהצצות חטופות בשעון הסמארטפון נמצא בתוך הסמטארטפון עצמו – אפליקציות של שדות התעופה הן תחליף זמין ולעיתים כיפי לכל הלחץ המיותר ששדות תעופה גדולים מעמיסים על מבקריהם האומללים. הן יכוונו אתכם למסעדה הכי פחות דוחה בטרמינל, יודיעו לכם כמה דקות נשארו עד לעלייה למטוס וינווטו אתכם למקום הנכון במינימום מבוכה. 

 

הלינה// 

 דירה אדירה להשכיר
 מילת המפתח בכל הנוגע ללינה השנה היא אקסקלוסיביות ועיצוב – אבל לא בהכרח בבתי המלון הסטנדרטיים. אז אם אתם כבר מומחים ברזי ה-*"Airb'n'b", הצעד הבא הוא להכיר את "OneFineStay.com", השירות שמציע מגורים בלונדון, בפריז, בניו יורק ובלוס אנג'לס ויכול לשכן אתכם בבית עם בריכה, בלופט שצופה על השלט של הוליווד וביתר חוויות מגורים יוקרתיות. נכון, גם ב-"Airb'n'b" יש דירות נהדרות, אבל הסטנדרטים של "One Fine Stay" גבוהים בהרבה ומבטיחים בוודאות דירה מעוצבת וחלומית.  

 מעל ומעבר

מי שאוהב מלונות בוטיק, בתים על עצים, בקתות המופעלות באנרגיה סולרית ועוד עניינים מגניבים חייב לעצמו שיטוט באתר החדש  ""Welcomebeyond.com , שמאחד תחת קורת גג את המגורים הכי אקסקלוסיביים בעולם. 

  
האטרקציות// 

לבשל חופשה
אובססיית האוכל הגיעה גם לתחום הנופש – ואת הזלילה במסעדות מחליפה בימים אלה חופשה בחווה חקלאית שכוללת קטיף פירות, שיעורי בישול וארוחות בצוותא לצדה של מדורה אולד-סקול. מגוון מקומות ממקסמים את הכמיהה העירונית לחיי איכר פשוטים ומציעים חבילות הכוללות מגורים, עבודה בשדה ובישול בקבוצה. שתי אופציות מצטיינות הן Babylonstoren, מלון שממוקם בחווה עתיקה לחופי דרום אפריקה, המשתף את האורחים בהכנות לארוחות הערב ו- Ballymaloe, בית ספר לבישול בקורק הציורית באירלנד, שמציע תוכנית בת שלושה חודשים עם תעודה והמון צמחים אורגניים בין לבין. 

 

מסאז' למוח

במקום בטן-גב וספר, תופעה טרנדית ודי משמחת היא פסטיבלי ידע וסקרנות שממלאים את החופשה בהרצאות, בסדנאות, בפאנלים ובתוכן מעניין נוסף. המפורסם שבהם הוא SXSW, שמתרחש מדי אביב באוסטין, טקסס, ומפגיש במאים, אמנים, מדענים וקהל פתוח וסקרן. עוד מיזם פופולרי הוא TEDx, האירועים של ענקית ההרצאות TED, במלונות שונים ברחבי העולם. מדובר בכרטיסים שאוזלים בתוך שניות. גם בישראל מתקיימים שלל סופי שבוע וחופשות שבהם מרצים ויועצים למיניהם מאגדים את הקהל לחוויה של מנוחה והעצמה. למשל, האירועים שמקיימת היועצת העסקית מיה לנדאו. 

בארץ// 

קונים בבוטיק, עושים ספא 
שלושה ממלונות הספא והבוטיק הייחודיים בישראל הם מלון הספא מצפה הימים, מלון הבוטיק והספא שיזן הרצליה השייך לרשת טמרס ומלון הבוטיק טמפלרס בחיפה. במקרה של מצפה הימים מדובר בחוויה לא זולה במיוחד, אך בהחלט כזאת שקשה לשכוח. מדובר באחד ממלונות הספא המופלאים והרגועים במחוזותינו, שכולל שקט אינסופי, אוכל משובח, טיפולי ספא מפנקים וחוות צאן עם גורי עזים שפשוט לא תוכלו להפסיק ללטף. מי שרוצה להצטרף לטרנד החופשות בעיירות התיירות הלא סטנדרטיות חייב לדגום את מלון טמפלרס החיפאי. המלון הציורי, שממקום במושבה הגרמנית, מתאפיין בשילוב קטלני של ארכיטקטורה מסעירה, מיקום טרנדי ומלא חיים ושירות מצוין. עם זאת, מי שאוהב ללכת על בטוח (ועל כשרות אדוקה) במלונות מהרשתות הגדולות דוגמת מלונות היוקרה של ישרוטל או מלונות דן, יזכה גם הוא להיחשף לחידושים בקיץ הקרוב. למשל, מלון הרודס הרצליה החדש, מבית רשת מלונות פתאל, שמציע חופשה מפנקת במיוחד במרכז הארץ. 

 
*"Airb'n'b" הוא אתר אינטרנט שמאפשר לכם השכיר בתים וחדרים מאנשים פרטיים ברחבי העולם במקום לשלם על מלונות יקרים.