"חיפה 100 לייב״ - פסטיבל חיפה למוזיקה עצמאית - ייפתח היום (ראשון) בפעם השנייה בחיפה, ויימשך שלושה לילות. מדובר במרתון של 100 הופעות חיות ללא תשלום, שיתקיימו בעיר התחתית של חיפה.
מפיקי האירוע הם עיריית חיפה בניהול מוזיקלי של איסר טננבאום (מתופף רוקפור) והדס אופיר יזרעאלי, שני מייסדי בית הספר למוזיקה ״רוק סיטי״ בעיר. הפסטיבל ישלב אמנים צעירים ולא מוכרים לצד כאלה שכבר שברו גיטרה או שתיים, מקומיים לצד אורחים, ובמת להקות צעירות שיופיעו מדי ערב בין השעות 21:00-19:00.
ברשימת ההופעות אפשר למצוא את מאור כהן, חמי רודנר, ״קילר הלוהטת״, לירון עמרם והפנתרים, שי נובלמן, ״איבי הנחל״, ״מלך התרבות״ (ואדים נמירובסקי), שלי ורותם, להקת ״לא״, יותם בן חורין, אסי זיגדון, איתמר רוטשילד, נועה בנתור וגם איגי דיין.

דיין (שיופיע היום, 22:00) מוכר בעיקר כמתופף של משינה, החוגגת בימים אלה 30 שנות קיום. במקביל לחברותו בלהקה, דיין עבד על חומרים משלו. לפני שנה הוציא את אלבומו השני, ״פשוט מסובך״. 
עכשיו יוצא דיין לסיבוב הופעות סוליקו, עם שירי האלבום והפתעות נוספות. ״משינה ומה שאני עושה לבד הן שתי הוויות אחרות - ואף אחד מאיתנו לא רוצה לערער על הדבר הזה. כשאני מאחורי התופים, אני לא יכול לדמיין את השירים של משינה מנוגנים, או מושרים, אחרת״, אומר דיין. ״לצד העניין הזה, יש גם את עולם המחשבות, הצבעים והרגשות שלי כבן אדם. חלק ממנו זולג ללהקה, כמובן, ולכן יש לי את הצורך וההנאה לעשות גם את הדבר הנוסף״.
התחלת את הדרך לאלבום ב־2008. מה השתנה אצלך מאז?
״'חיפוש עצמי' זה צירוף מילים נחמד, אבל מעבר לקלישאה יש לי עניין בלגלות בעצמי דברים חדשים. בכל מה שקשור ליצירה המוזיקלית שלי, כתיבה וגם שירה, עבורי זה תהליך חיפוש שלא נגמר. אני לא יודע אם אני יכול לנתח את זה ברגע, אבל אני כן יכול להגיד שמוזיקה עבורי הייתה לאורך השנים דבר גדול ורב ממדים״.
 
יש כאלה שמצפים ממך להיות בקליבר של משינה?
 
״בסך הכל כולם רוצים לאהוב את מה שאני עושה, ובאים אלי ממקום טוב. יחד עם זאת יש כאלה שרוצים שאתן להם אישור שאני מי שהם חושבים שאני, ומבחינתם שהמעגל ייסגר. הייתי שמח שזה יקרה בשבילם, למרות שביני לבין עצמי, אני יודע שכל מה שאני עושה נובע מאותו המקום. מצד שני, לא מעט אנשים אוהבים לגלות בי רובד שלא הכירו, או שמה שהם שמעו עלי, מאוד הסתדר להם עם התדמית שהייתה להם בראש. את החבר׳ה האלה חשוב לי ללקט בפינצטה״.
מאיפה שם האלבום שלך, "פשוט מסובך"?
״צירוף המילים הזה משך אותי בגלל האנרגיות המנוגדות שיש בין שתי המילים הללו. יש אנשים שאומרים שצריך לחיות את החיים בפשטות ולתת להם לקרות. לעומת זאת החיים, לעניות דעתי, מלאים בהסחות דעת. כך שבסופו של דבר מתברר שהפשוט הזה מאוד מסובך״.
מה הנתיב שבחרת ללכת בו בהופעות החדשות שלך?
״אני מנגן שיר אחד מתוך האלבום הראשון, וכמובן את השירים מהאלבום האחרון שלי. אבל יש גם שירים חדשים שמעניין אותי לבדוק, להרגיש ולהחיות. בשביל אנשים שבכל זאת יבואו בשביל זה, זאת גם הזדמנות בשבילי לפרש, בדרכי, שיר או שניים של משינה. אגב, במהלך ההופעה יש איזה רגע שבו פתאום אני גולש קצת לכיוון האלקטרוני. אני מחפש את הביצועים המיוחדים והדרך לבצע לבד שירים, בצורה שיש בה ערך ושלא תשעמם אותי. באופן כללי, כמוזיקאי, אני אוהב מוזיקה גם אם לא מצורפים אליה מילים. זה מקום שמדליק אותי להיות בו״. 
"חיפה 100 לייב", 28.6־30.6, ראשון־ שלישי, בפאבים ומועדונים בעיר התחתית, חיפה. כניסה חופשית