בזמן שהספינות של "משט החירות השלישי לעזה" עושה דרכו מחופי יוון לישראל, פעילות ופעילים בארגונים פלסטינים ויהודים בישראל, שלחו היום (ראשון) מכתב תמיכה בפעולה. 



במכתב הם פונים לממשלה ומבקשים "לא למנוע מהספינות להגיע לחוף, ולהימנע מכל מתקפה על הספינות". הם מוסיפים: "אנו עדים להתבטאויות הולכות ומחריפות של בכירים ישראלים, נגד משימתו של המשט ונגד אלו המצויים על סיפון הספינות, ובכללם חברי וחברות הפרלמנט האירופי וגם חבר כנסת ישראל באסל גטאס."



כמו כן, במכתב ישנה קריאה לקהילה הבינלאומית לפעול להסרת המצור על עזה: "אנו מתנגדים למדיניות הישראלית המתמשכת של הפרות זכויות אדם, מדיניות שתכליתה שימור שליטתה ברצועת עזה באמצעות המצור שחונק את העם הפלסטיני. המצור מונע את התפתחותה של כלכלה עצמאית ומנציח את חייהם של תושבי עזה תחת כיבוש, תלויים בישראל לצורכיהם ההומניטריים בסיסיים ביותר."



הם מדגישים: "הגיעה העת שהקהילה הבינלאומית תדרוש שהמצור לעזה יבוא אל סופו. משטי החופש לעזה, כמו גם פעולות סולידריות אחרות, יימשכו ככל שהמצור על עזה יימשך וככל שהזכויות הפלסטיניות לחירות ולחיים בכבוד מופרות".



על המכתב חתומים 75 אנשים ושבעה ארגונים, ביניהם קואליציית נשים לשלום, רופאים לזכויות אדם, המרכז לאינפורמציה אלטרנטיבית, תעאיוש, גוש שלום, תראבוט-התחברות ונשים נגד אלימות. החתומים קוראים לתקשורת הישראלית "להפסיק לשמש שופר של ממשלת ישראל והצבא הישראלי, ולהתחיל לסקר את מציאות המשט".



בתוך כך, סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, התייחסה הבוקר למשט לעזה ואמרה בראיון לרדיו "קול ברמה" כי "יש הרבה מתיחות סביב הנושא". 



היא התייחסה להשתתפותו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) במשט ואמרה: "העובדה שיש שם חבר כנסת ישראלי זאת שערורייה. כבר ראינו את הסיפור של חברת הכנסת חנין זועבי, יש דברים שהמדינה צריכה לטפל בהם בעזרת ועדות האתיקה".



חוטובלי הוסיפה כי משרד החוץ ערוך באופן מלא למשט: "כל הקשרים הדיפלומטים שלנו מופעלים ויש הרבה מאוד מתיחות סביב זה. אין שאננות, אנו מתכוננים לזה כמו כל זירה מדינית אחרת. מדינת ישראל לוקחת את הספינות האלה ברצינות, אני מקווה שנעבור את זה בשלום".