עם התקרבותה של ספינת הדיג השבדית "מריאן" לחופי עזה, במסגרת "משט החרות 3”, שלח  היום (ראשון) ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), הנמצא על סיפונה, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון משה בוגי יעלון, בו הוא קורה להם להורות לכוחות הביטחון לאפשר לספינה להגיע לחופי עזה ולא להשתלט עליה בכוח.

ח"כ גאטס על המשט. צילום: אל ג'זירה 
 
במכתב אותו שיגר באמצעות יועצו הפרלמנטרי, עו"ד חאלד תיתי, כתב ח"כ גטאס לנתניהו וליעלון: “כידוע לכם הכרזתי על כוונתי להשתתף במשט אל עזה מתוך מניע פוליטי מובהק המתנגד למצור המתמשך על עזה".
 
“המצור הזה הינו בלתי חוקי ומנוגד למשפט הבינלאומי ההומניטרי בהיותו מטיל עונש קולקטיבי על אזרחי עזה", כתב חבר הכנסת.

“היום אני נמצא בספינה בשם "מריאן" ובתוכה יש כ-20 משתתפים ונוסעים ביניהם ד"ר מונסיף אל מרזוקי, נשיא תוניסיה הראשון שנבחר לאחר המהפיכה וכיהן כנשיא מדצבר 2011 עד דצמבר 2014”, ציין הח"כ.


 

לדבריו "כל הנוסעים הינם פעילי שלום ומטרתם היחידה היא למחות נגד הסגר על עזה ועל כן להגיש סיוע הומניטרי שהוא ציוד רפואי, לבית החולים אל-שפאא. הנוסעים הם חברי פרלמנט אירופאים, עיתונאים, אקדמאים וסופרים".
 
ח"כ גטאס ציין במכתבו כי הספינה השבדית 'מריאן' נמצאת במרחק של 150 מיילים מחופי עזה. “על יסוד האמור לעיל אני פונה אליכם בבקשה להורות לכוחות הביטחון לאפשר את כניסתה של הספינה ולהמנע מלהשתמש בכוח כלשהו הפוגע במסע ההומיניטרי של הספינה".
 
בתוך כך ועדת הכנסת אמורה להתכנס ביום שלישי בבוקר כדי לדון בצעדי ענישה נגד ח"כ גטאס בשל השתתפותו במשט.