הממשלה תביא מחר לאישור מליאת הכנסת את ההחלטה שקיבלה היום (ראשון) להעביר את סמכויותיו של שר הכלכלה, אריה דרעי, בעניין הגז לפי סעיף 52 לחוק ההגבלים במשק, אל הממשלה כולה. שלושה שרים לא השתתפו בהצבעה בשל ניגוד עניינים והם אמורים להעדר גם מחר בהצבעה בכנסת.
היועץ המשפטי לכנסת פרסם היום חוות דעת בה קבע כי אם שר או ח"כ שיש לו ניגוד עניניים בנושא מתכוון להשתתף מחר בהצבעה במליאה, עליו למסור גילוי נאות על כך לועדת האתיקה, ליו"ר הכנסת ולמליאה בטרם ההצבעה.
חוות הדעת ניתנה בעקבות פנייה של יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) ובעקבותיה אמר ח"כ כבל כי "בשעות הקרובות אבחן את חוות דעתו של היועץ ואקבל החלטה האם לפנות לבג"ץ".

"שיהיה ברור לכל חבר כנסת או שר שהוא לא ינקה את עצמו רק בהכרזה של גילוי נאות. יובהר שכל מי שיש לו ניגוד עניינים, ולמרות זאת יבחר להצהיר על כך ולהשתתף בהצבעה, לכשזו תגיע לכנסת, הרי זה ירדוף אותו לדראון", הכריז ח"כ כבל.
לדבריו "זו איננה רק הצבעה שמסדירה פרוצדורה מנהלית, אלא זו הצבעה על המהות. וכל אחת ואחד יצטרכו להחליט לאיזה צד הם שייכים - לצד אזרחי ישראל או לצדדים החשוכים והאפלים של הפוליטיקה הישראלית שמשניאים אותנו על אזרחי ישראל”. הוא הודיע כי ישלח מכתב ברוח זו לכל 120 חברי הכנסת והשרים.
כאמור בדיון הבוקר בממשלה לא השתתפו שלושה שרים בשל ניגוד עניינים. שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ושר השיכון יואב גלנט.
שר האוצר משה כחלון (כולנו) הודיע לפני כחודש שלא ישתתף בהצבעות הקשורות בגז בשל חברותו הקרובה עם איל הגז קובי מימון שחברת ישראמקו בבעלותו מחזיקה ב-28% מזכויות מאגר הגז תמר.
גם שר הרווחה חיים כץ (ליכוד), נמנע מלהשתתף בהצבעה משום שגם הוא חבר אישי של מימון. כץ מחזיק במניות (יחידות השתתפות) של חברת חיפושי הנפט "ישראמקו". לפי הערכות, שווי אחזקותיו של כץ מגיע לכחמישה עד שישה מיליון שקל. 
השר השלישי, שר השיכון יואב גלנט (כולנו) הודיע שהוא לא מתכוון להשתתף בהצבעות בכנסת ובממשלה. גלנט פרש באמצע 2014 מתפקיד מנכ"ל "נמקס אויל אנד גז" בבעלות המיליארדר בני שטיינמץ.
למרות חסרונם של השרים, בקואליציה מעריכים כי יצליחו לאשר מחר את החלטת הממשלה בין היתר בעזרת תמיכתם של חברי הכנסת של סיעת ישראל ביתנו התומכים במדיניות הגז שהונהגה בממשלת נתניהו 2013-2009 עוד בתקופת כהונתו של עוזי לנדאו בעת שכיהן כשר התשתיות.