חגי גולן שוחח הבוקר (שלישי) עם ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס מ-'ישראל ביתנו.' אבוקסיס דיברה על "ניצחונו" של יו"ר מפלגתה אביגדור ליברמן בנושא ההצבעה על סמכויות הגז והביעה את דעתה על הנושא.
 יו"ר ישראל ביתנו הודיע שלא יתמוך בהעברת הסמכויות משר הכלכלה לממשלה ובכך גרם לכך שההצבעה נדחתה. למרות שיש כאלו שטוענים שהמהלך של ליברמן השפיל את ראש הממשלה, ח"כ לוי אבוקסיס דחתה את הטענה: "כל אחד בוחר לעצמו איך להציג את העסק אבל בסופו של דבר 'ישראל ביתנו' הייתה זו שהכריעה שחברי הכנסת ייחשפו לאותו מתווה שאף אחד אחר לא נחשף אליו. גם אם ההחלטה הייתה טכנית אתמול היא הייתה מהותית ביסודה, כי בשורה התחתונה אין לך עוד תחנה להגיע למתווה, זו הייתה התחנה הראשונה והיחידה".

 החלטה מהותית ולא טכנית. ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 

חברת הכנסת הסבירה מדוע לדעתה התזמון של ישראל ביתנו היה קריטי: "מי שרוצה להתחבא ולהגיד שזו הייתה הצבעה פרוצדוראלית יכול לעשות זאת. לא שרי הממשלה ולא חברי הכנסת נחשפו לאותו מסמך שסודי כמעט כמו אותו מסמך איראני. זה הזוי כי היינו אמורים אתמול לקבל החלטה שגם אם היא כתובה בצורה טכנית היא בעצם הייתה מהותית בעצם אישרה את המתווה". 
לדבריה של ח"כ לוי אבוקסיס השרים שהודיעו כי יימנעו מההצבעה לא עשו זאת בגלל ניגוד עניינים כפי שטענו: "אריה דרעי, כחלון וגם גלנט ואחרים הבינו כנראה שיש פה בעייתיות מסוימת. אני אתמול שמעתי את אלי כהן מנסה להסביר למה יש לו ניגוד עניינים, זה כמעט כמו שאני אבוא ליועץ המשפטי לכנסת ואגיד לו 'יש לי ניגוד עניינים כי אני משתמשת בגז בבית', זה היה כמעט על המשקל הזה. אנשים רצו לפתור את עצמם מהחובה להכריע".  
על פי פרסומים שונים, ראש הממשלה ניסה לקנות את קולו של ח"כ ליברמן בהבטחה לתקצוב פנסיה לעולים. ח"כ לוי אבוקסיס התייחסה לנושא: "אני יודעת שהיו מגעים. היה לחץ אדיר מהקואליציה ונראה לי שהם שכחו לרגע שאנחנו אופוזיציה. יותר מכך, המתווה שהוצג לאיווט ע"י יוג'ין קנדל הוצג כדבר מאוד חיובי, אבל בשורה הסופית עובדה שישראל ביתנו הצילה את הציבור מכך שיתקבלו החלטות חד צדדיות בצורה שתשפיע עלינו, על דור העתיד שלנו, ועל אורח החיים שנחיה. בסופו של דבר קיבלנו את ההחלטה הטובה ביותר". 

ערכה:  ליאת מלכא בלכטובסקי