הותר לפרסום היום (רביעי) כי אלי ארוש הוא העבריין שנעצר אתמול בחשד למעורבות ברצח עו״ד יורם חכם ז״ל, במסגרת פרשה 512. היום הוארך מעצרו בשבעה ימים.

ארוש אינו מזוהה עם הארגון של אסי אבוטבול או כל ארגון אחר, אלא קשור למאפיה הירושלמית, אבל לא בהקשר של הרצח, אלא במעשים אחרים. יש לציין כי מדובר בתולדה של פרשה 512.

ארוש חשוד בסיוע לרצח, קשירת קשר לביצוע רצח והעברת אמל"ח. בדיון שהתקיים הבוקר בבית משפט השלום בראשון לציון, לפני השפוט מנחם מזרחי, שגם האריך את מעצרו בשבעה ימים טענו נציגי המשטרה כי החשוד הרבה להשיב בחקירתו שאינו זוכר ולטענתם תשובתו זו התייחסה בעיקר לפרטים מתוך החקירה שהוא בחר לא לזכור אותם. השופט מזרחי החליט להאריך את המעצר תוך שהוא קובע כי בזמן הנוכחי קיים חשד סביר לביצוע עבירות המיוחסות לחשוד. 
 
עוד ציינו החוקרים כי חשוב להדגיש שמדובר בראשיתה של החקירה הנוגעת לארוש ולטענתם הראיות מצדיקות את הארכת המעצר של החשוד.
פרקליטו של החשוד מיכאל עירוין אמר בבית המשפט כי מרשו באותה תקופה ישב בכלא וכי אין צורך לקבל את כל ימי המעצר כפי שמבקשת המשטרה שכן לא כל פרטי החקירה הנדרשים למיצוי מאלצים את הישארותו של החשוד במעצר. לדבריו מרשו כבר עבר תחקור דומה והשיב על כל השאלות ולכן היה על המשטרה להיצמד לאותו תחקור: "הוא לא מתכוון לשמור על זכות השתיקה אלא להתמודד עם החשדות נגדו".
 
שלשום הותר לפרסום כי אסי אבוטבול, המרצה עונש מאסר ממושך, גם חשוד במעורבות ברצח של עו"ד חכם. המשטרה הטילה צו איסור פרסום גורף על פרטי האירוע והפרשה, אולם היה ידוע כבר אז כי עו"ד חכם, המנוח, צבר לעצמו אוייבים רבים כפי שאמרו במשטרה. שתי פרשיות נקשרו אליו התייחסו ללקוחו אסי אבוטבול, שהחליט להדיח אותו מניהול התיק וכן איש עסקים שטען כי ניהל רומן עם אשתו וגנב ממנו כספים כביכול.
חידוש החקירה הגלויה בעיניין הרצח במסגרת פרשה 512 התאפשר הודות לחקירה מאומצת ולהתפתחויות משמעותיות שחלו בפרשה כולה, השופכות אור על חקירת הרצח ועל מעורבות לכאורה של החשודים שנעצרו וחשודים נוספים.
החקירה מעבירה הילוך

פרשת 512 הקשורה לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל ולמספר חיסולים וניסיונות חיסול שאירעו במהלך 14 השנים האחרונות ושטרם פוענחו, מעבירה הילוך ואתמול כבר הוגשו הצהרות תובע ראשונות כנגד שני חשודים ברצח דורון סרוסי משנת 2004.
סרוסי, עבריין שהיה מוכר למשטרה באותם ימים, נרצח ככל הנראה על רקע סכסוך וחקירת הפרשה הובילה למעצרם של כפיר כהן וברטו חג'ג', כמי שעומדים מאחורי הרצח במסגרת ארגונו של אברג'יל כביכול.
כזכור, נחתמו כבר שבעה הסכמים עם עדי מדינה ומסתבר כי הם אלו שסיפקו את המידע הרגיש מתוך הארגון הקשוח כדי להגיע אל המעורבים באותו רצח.
במשטרה מציינים כי הרצח אירע בשנת 2004 בנתניה, על פי החשד על רקע סכסוך בין גורמים שזוהו וחלקם עודם מזוהים עם פעילות ארגוני פשיעה.
"הפרשה כולה, המנוהלת על ידי להב 433 יאחב״ל וימ״ר ת״א, בליווי פרקליטות מחוזות ת״א ומרכז, עודנה נחקרת על מגוון החשדות והאירועים הנחקרים במסגרתה ו-31 חשודים עודם מצויים בשעה זו במעצר במסגרתה" אומרים במשטרה.
חשוב לציין כי רק בימים האחרונים האריך אותו בית המשפט את מעצרם של יצחק אברג'יל , מאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ו-24 עצורים נוספים בגין חשדות כבדים לעבירות חיסול וניסיונות חיסול וכן עבירות סמים בהיקפים אדירים.