מבקר המדינה יוטסף שפירא הגיש היום (רביעי) את טיוטת דוח הביקורת בנושא הגז הטבעי, עליו דווח לראשונה ב"מעריב אונליין",  לפני המבוקרים השונים, ובאופן תקדימי ביקש שישיבו תוך שבוע בלבד. 



גורמים במשרד המבקר מסרו כי בכוונתם לסיים את הדוח עוד קודם לתקופת הדיווח, דהיינו עוד שלושה  שבועות. בין המבוקרים שקיבלו את טיוטת הדוח: השר סילבן שלום,  השר יובל שטייניץ, עוזי לנדאו, המועצה הלאומית לכלכלה, משרד רה"מ, הרשות להגבלים עסקיים, משרד האנרגיה ואגף התקציבים באוצר. המבקר ציין כי "בכוונתי לפעול שהדוח יתפרסם ככל שהדברים תלויים בנו בהקדם האפשרי".



אתמול פנה בצעד דרמטי מבקר המדינה  אל שר התשתיות הלאומיות, חה"כ ד"ר יובל שטייניץ (ליכוד) וביקש כי החלטת הממשלה על מתווה הגז תתפרסם רק לאחר פרסום הדוח שלו על הנושא.



ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) הגיבה בעקבות המכתב שהוציא מבקר המדינה לשר התשתיות: "לא יתכן שהממשלה תקיים דיון בעניין הגז מבלי שיצאו מסקנות דו"ח המבקר בעניין ויתקיים בהם דיון ענייני בוועדה. אני שמחה שהדיון הבוקר בוועדה לביקורת המדינה הוביל להוצאת המכתב על ידי המבקר ולשינוי לוח הזמנים במשרדו. עם פרסום הדו"ח, נקיים דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה עקב החשיבות הקריטית לציבור".
כמו כן, ח"כ אלהרר דרשה מהמבקר להוציא את הדו"ח במהרה, למרות שתכנן להוציא אותו רק בסוף יולי, לאחר ההכרעה על המתווה. בדיון הוועדה אתמול נטען על ידי מנכ"ל משרד המבקר, כי טיוטת הדו"ח מעלה כשלים מהותיים בעניין הגז.
 
השר שטייניץ עצמו טען בדיון כי המתווה טוב לישראל ולאזרחיה: "המתווה שהגענו אליו הוא לא רק טוב, הוא הטוב והריאלי ביותר. יכול להיות שיש מתווים בעולמות אידיאליים ודמיוניים, שהם אחרים. המתווה סביר אבל קשה מבחינת חברות האנרגיה, שנאלצו לקבל תנאים קשים ביותר, הקשים ביותר במדינות המערב. אנחנו משיגים איתו את ארבעת המטרות העיקריות שלנו- 100 מיליארד דולר שיגיעו לישראל לכל התחומים בעשורים הקרובים, הוא ישיג את פירוק המונופול תוך מספר שנים ויצירת תחרות. הוא יאפשר לנו לספק גז וחשמל לכל המפעלים בארץ, גם בפריפריה, וגם הבונוס החשוב – המנופים הביטחוניים והכלכליים, דבר החשוב למדינת ישראל".