לשני אברג׳ל, תיכוניסטית בת 17 מנהריה, נדרש אומץ רב כדי לכתוב לפני כמה ימים את הפוסט שפרסמה בפייסבוק, אבל היא אינה מצטערת. הנערה בחרה לחשוף את הקושי שבו נתקלה כשחיפשה עבודה לחופש הגדול בשל מוגבלותה.



בפוסט היא ביקשה מהגולשים לסייע לה במציאת עבודה, ״כך שלא אבלה את חופשת הקיץ במיטה, בזמן שכל שאר הילדים בגילי מרוויחים כסף ומבזבזים אותו על בגדים ויציאות עם חברים״.



בפוסט סיפרה שני כי נולדה עם מום ביד שמאל: ״כל מי שמכיר אותי יודע שאני ילדה מצחיקה, חברותית, עם הישגים לימודיים מצוינים ושאני יכולה לעשות כל דבר. אבל כל החיים נתקלתי בדרך באנשים שחשבו שאני מסכנה וריחמו עלי. הייתי עסוקה בלהסתיר את היד שלי כדי שלא יעבירו עלי ביקורת או יצחקו עלי. התחלתי כבר לחשוב בעצמי שאני שונה מכולם״.



הנערה הוסיפה כי ״ביטוח לאומי מסרב להכיר בי בטענה ש׳נכים הם אנשים עם מום בשתי גפיים' ולכן הורי לא מקבלים שום קצבה עבורי. כשהבנתי שאני לא יכולה להמשיך לבקש כסף מההורים הגרושים שלי, כי להבו יש בעיות כספיות משל עצמם, יצאתי לחפש עבודה, כמו כל נערה נורמלית בגילי. אבל אז הופתעתי לגלות עד כמה אטומה הסביבה והרבה מאוד מקומות סירבו להעסיק אותי״.



שני כתבה עוד כי ״אני באמת מאמינה שאני מסוגלת לעשות כל משימה שיטילו עלי. אני לא עצלנית ונותנת מעצמי 100%. אני רושמת את הפוסט כי בוודאי יש עוד ילדים כמוני ברחבי הארץ שאף אחד לא דואג להם ומעסיק אותם. דווקא אנשים עם מום שכן רוצים לעבוד ולהרוויח כסף בעצמם, ולהיות עצמאיים, צריך לבוא לקראתם״.



התגובות לא איחרו להגיע והנערה זכתה ל־8,000 לייקים ולמאות שיתופים ברשת. בתחילת השבוע היא כבר החילה לעבוד. ״קיבלתי מאות הצעות עבודה״, היא סיפרה אתמול, ״ככה שרק הייתי צריכה להתלבט ולבחור. ממש עכשיו התחלתי לעבוד בחנות בקניון בנהריה, ואני ממש מאושרת״.



אברג׳ל סיכמה את המסע ברשת לחיפוש עבודה בקיץ: ״זו הייתה חוויה מחזקת. אני בדרך כלל ביישנית ומחביאה את היד כדי שלא יראו אותה. התלבטתי המון אם לפרסם את התמונה שלי בפייסבוק, אבל החלטתי שאו שאני שותקת ומתביישת, או שאני עושה הכל כדי למצוא עבודה. קיבלתי גם המון הודעות מנכים, שחיזקו אותי ואמרו שיעזרו בכל מה שאפשר ותגובות מעודדות ומחמיאות מהגולשים. קראתי עם דמעות בעיניים ובל תגובה וביל הצעת עבודה שקיבלתי. אני ממש מודה לכולם ומאושרת שהיה לי אומץ לפרסם את זה״.