לאחר יממה מתוחה מאוד בגבול ישראל מצרים, הוחלט היום (חמישי) במערכת הביטחון לאחר הערכת מצב לפתוח מחדש את המעברים בגבול ולהוריד את הכוננות במעט.



בבוקר עדיין נתבקשו חקלאים בדרום להתרחק מהגבול, אולם בשעות הצהרים ההנחיה בוטלה שוב לאחר הערכת מצב בשיתוף עם קציני הביטחון. 

מתאם הפעולות בשטחים בראיון לאלג'זירה בעקבות פיגועי דאעש בסיני


לצד זה, בישראל מבינים היטב כי המציאות בגבול הדרומי משתנה מאוד בדיוק כמו המציאות בגבול ישראל סוריה. ולצורך כך הוחלט לעבות את הפעילות בעיקר בתחום המודיעני. במקביל לכך אומרים בישראל כי למרות הסכם השלום בין ישראל ומצרים, שמגדיר גם את קיבולת הכוחות בסיני, בישראל יאפשרו למצרים לעבות כוחות.



מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי אמר בראיון לאלג'זירה על רקע הפיגועים בסיני: "יש לנו ידיעות ברורות על כך שחמאס תומכת בארגון "ולאיאת סיני" השייך לדאעש. בפיגועים האחרונים חמאס העניקה סיוע בנשק ובארגון לקבוצה התומכת בדאעש". 



האלוף מרדכי אמר למראיין כי "יש לנו דוגמאות למפקדים בחמאס שהשתתפו באופן פעיל בסיוע זה. ואא'ל פראג' מפקד גדוד בזרוע הצבאית של החמאס הבריח פצועים מסיני לרצועת עזה". עוד הוסיף מרדכ "מצרים מדינה חזקה ועצמאית. התיאום הוא בין חמאס לקבוצה התומכת בדאעש. עבדאללה קיטשי הוא מאמן בכיר בזרוע הצבאית של החמאס והוא אימן פעילים של ארגון ולאיאת סיני. לזרוע הצבאית של החמאס יש קשר עם דאע"ש. קשר בתחום הארגון והתחמושת. אני משוכנע בדברים שלי ויש לי הוכחות" ענה האלוף מרדכי.



גורם במערכת הביטחון אמר למעריב-אונליין כי "מערכת היחסים שלנו עם מצרים נמצאת במקום הטוב ביותר מאז קום המדינה". לדבריו, ישראל בהחלט רואה את המצוקה במצרים וערה לכל הצרכים של המצרים. הגורם אומר כי ההתקפה של דאעש רק מוכיחה שמדובר בארגון מאוד מסוכן שנולד כתוצאה מהכאוס במזרח התיכון: "האביב הערבי הוליד עימו לא רק מהפכות במזרח התיכון גם את הארגון האכזרי הזה". לצד זה, מבהיר הגורם כי ישראל לא נמצאת על הכוונת של דאעש.