בעקבות מותו של תנ"צ אפרים ברכה, ששם קץ לחייו היום (ראשון), השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ועמיתים מהמשטרה הביעו את צערם על הטרגדיה בראיון לגל"צ.
השר לביטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן והנהלת המשרד מסרו: "אנו משתתפים בצער המשפחה על מותו הטראגי של תת ניצב אפרים ברכה מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה. ברכה שירת במשטרת ישראל עשרות שנים, במגוון תפקידים והיה ממובילי המאבק במלחמה בפשיעה. יהי זכרו ברוך".
המפכ"ל לשעבר, שלמה אהרונישקי, סיפר על היכרותו עם תנ"צ ברכה ואמר: "אני מציע יותר מכל לכבד ולבכות על האדם שאני מכיר שנים רבות. זו לא תקרית, זה אירוע מכונן".

עורך הדין ליאור אפשטיין התייחס למצבו הקשה של ברכה וסיפר: "לא היה צריך לדבר איתו בימים האחרונים כדי לראות לאן הוא מובל. הרכוש היחידי של משרתי הציבור הוא איך הציבור תופס אותם".

"הלבנת פנים כמוה כשפיכות דמים"
ניצב משנה בדימוס, אבי דוידוביץ' הוסיף כי "מהיכרותי עם אפרים ברכה אני יודע שלא היה כלום. הלבנת פנים כמוה כשפיכות דמים".

דוידוביץ' הוסיף בעמוד הפייסבוק שלו כי "בשנה האחרונה מתנהל מסע הכפשה והשמצה מופרך נגד חברנו היקר, מלח הארץ, איש משטרה מקצועי ואמיץ - אפרים ברכה. אסור להחריש לנוכח העוול הנורא הנעשה לאיש הטוב הזה, ויפה שעה אחת קודם"
דבריו של ניצב משנה בדימוס, אבי דוידוביץ'. צילום מסך
 
ניצב בדימוס אריה עמית כינה את התאבדותו של ברכה "אסון ואמר: "זוועה! זה אסון למשטרה - יש גבול לחבטות שהארגון הזה יכול לקבל לפני שהוא יתפרק".

בעקבות האירוע הטראגי הוציאו לשכת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה הודעה משותפת המתייחסת לקצין המשטרה הבכיר תנ"צ ברכה. "היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ופרקליטות המדינה כולה מרכינים ראש למשמע הידיעה על מותו של תת ניצב אפרים (אפי) ברכה ז"ל.
 
"תנ"צ ברכה היה קצין משטרה הגון וברוך כשרונות, אמיץ ומסור בכל מאודו לשלטון החוק. משך למעלה משלושים שנה הוא שירת בשורות המשטרה במגוון תפקידים והיה ממובילי המאבק בשחיתות השלטונית ובפשיעה בכללותה".
 
עוד מצויין בהודעה: "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה עבדו עמו יד ביד משך שנים ארוכות בתיקים רגישים וקשים מאין כמותם, בשיתוף פעולה הדוק שהניב פירות רבים".
 
מנגד העבירה אתמול תנועת אומ"ץ  פנייה אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה להמשיך לחקור את הפרשות ששמו של תנ"צ ברכה נקשר אליהן, בין היתר כדי למצות את הדין עם האחרים המעורבים באותן פרשות.
 
"פטירתו של אדם מביאה בדרך כלל להפסקת חקירה בעניינו. תת ניצב ברכה ז"ל הלך לעולמו כשהוא נהנה מחזקת החפות", אמר אריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ. "עם זאת סבורה אומ"ץ שיש להמשיך לחקור את הפרשות ששמו נקשר אליהן כדי לחשוף את יתר המעורבים וזאת על מנת להגיע לחקר האמת ולעשות צדק עם כל הנוגעים בדבר", הוסיף אבנרי.

כזכור, תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלה"ב 43, שם קץ הלילה לחייו. ברכה נמצא הבוקר כשהוא ירוי ברכבו ברחוב עמק האלה במודיעין ולאחר ניסיונות החייאה שלא צלחו נאלצו לקבוע את מותו


המקום בו תנ"צ אפשרים ברכה שם קץ לחייו. צילום: אבשלום ששוני

תנ"צ ברכה ז"ל (55), נשוי ואב לארבעה, גדל בשכונת רמת עמידר שברמת גן ובשנת 1983 התגייס למשטרה. כבר בשנת 1987 הוא הצטרף ליחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה.

ברזומה שלו הפרשות הקשורות בשרים גונן שגב ואברהם הירשזון וכן הרב מרדכי אלון. אך את החשיפה הגדולה שלו ברכה קיבל דוקא במסגרת פרשת הרב יאשיהו פינטו בשנת 2012, שעה שסיפר למפקדיו כי הרב המקובל הציע לו שוחד בתמורה למידע על חקירה שהתנהלה נגדו. ברכה, שהיה מבאי ביתו של הרב פינטו, צוייד יחד עם רעייתו במכשיר הקלטה ותיעדו העברה של 100 אלף דולר שנמסרו להם מרעייתו של הרב פינטו.