ועדת החינוך של הכנסת קוראת למליאת הכנסת, "לקבל החלטה היסטורית מתבקשת הקוראת לממשלת ישראל להכיר ברצח העם הארמני".
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהשתתף בדיון בוועדה, אמר כי "הכנסת לא יכולה להתעלם מהנושא. יש מדינות שלא הכירו בנושא אבל הפרלמנטים שלהם קיבלו החלטות".
הוא סיפר כי ביקר בעבר בארמניה באתר ההנצחה לנספים והיה לו קשה להתעלם ממה שראה. "אני לא אומר את הדברים כדי למצוא חן בעיני הממשלה הארמנית כדי לקבל הצבעות באו"ם אלא מתוך מוסריות גרידא".

יו"ר הכנסת אמר כי הוא נשאל מדי פעם מדוע ישראל מתעלמת מהנושא הארמני והוסיף: "אני מקווה שעד שנציין 101 שנה לנושא כבר יהיו לי תשובות לא מגומגמות לשאלה מדוע המכנסת לא מציינת את היום הזה".
בהמשך לדיון אמרו חברי הכנסת זהבה גלאון (מרצ) ונחמן שי (המחנה הציוני): "הבוקר נעשתה כברת דרך משמעותית בהכרה של ישראל בג'נוסייד הארמני, כשיו"ר הכנסת, יולי אדלשטייין, קרא לכנסת להכיר בטבח וטען שזהו הדבר המוסרי לעשות, בלי קשר ליחסי החוץ של ישראל עם ארמניה."
גלאון ושי מוסיפים כי: "בין מוסר לפוליטיקה, ההכרעה היא ברורה - מוסר. כך צריכה היום לנהוג מדינת ישראל. אסור להקריב את ערכינו על מזבח האינטרסים הצרים וריאל פוליטיק. הגיע הזמן להסיר מסדר היום טיעונים פוליטיים הקשורים ביחסי ישראל-טורקיה וישראל-אזרביג'אן ולהפסיק להתייחס להכרה בטבח כאילו הייתה סחורה עוברת לסוחר".

בתחילת הדיון אמרה ח"כ גלאון כי "כעם שחווה את השואה יש לנו רגישות מוסרית לרצח עם אחר. רק ממשלת ישראל ממשיכה להתייחס לשואת העם הארמני כאל מטבע עובר לסוחר על פי האינטרסים שלה".



יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, אמר:"כבני העם היהודי חובה עלינו לחנם את הדורות הבאים כדי למנוע סבל נוסף. אני מבין את הרגישויות ומקווה שגם ממשלת ישראל תכיר ברצח העם הארמני".