הבוקר (רביעי) לקראת הדיון בערר על הרחבת בתי הזיקוק (בז"ן), אשר הגיע למועצה הארצית לתכנון ובנייה ונידון בה כעת, יצאו תושבים מאיזור חיפה והצפון ופעילי סביבה מכך הארץ, כדי למחות ולהפגין מחוץ לועדה הארצית בירושלים. 



הערר נגד תוכנית ההרחבה הוגש על ידי מגמה ירוקה, אדם טבע ודין, הקואליציה לבריאות הציבור, והירוקים של חיפה. עשרות המפגינים אשר הגיעו הבוקר לירושלים, דורשים את עצירת התוכניות להרחבת בז"ן, פרויקט קרקעות הצפון, והקמת נמל דלקים באיזור המפרץ. "מדובר בתיעוש על חשבון חיי אדם", "נעצור את ההרחבה- לא על חשבון הבריאות שלנו", טענו המפגינים אשר הניפו שלטים, ערכו מיצגים ואף פתחו מחוץ לרחבת המועצה דוכנים בהם ניסו להמחיש את חרדתם מאישור התוכניות. 

רויטל גולדשימד, ממובילי המאבק מטעם מגמה ירוקה טענה הבוקר: "הרחבת בז"ן היא רק נדבח אחד בתוכנית פיתוח רחבה ומזהמת. פריסת התוכנית בשיטת הסלמי ואישור כל חלק בנפרד כדי להצליח לעבור 'מתחת לרדאר' המשפטי, תהרוג את תושבי חיפה". 


מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה, הוסיף: "הדרישה המרכזית שלנו היא ששלושת התכניות, שלכולן השפעה דרמטית על הרחבת התעשיה המזהמת במפרץ חיפה, יהיו חלק מתכנית אחת, ולא יקודמו בנפרד ובמחטפים בשיטת הסלמי. אנחנו עדים למצב מקומם וכואב בו באזור הכי מזוהם וחולה בארץ - אין שקיפות בנתונים של ניטורי הזיהום ובנתונים העדכניים של שיעורי התחלואה. לצערנו המצב הזה מהווה מכשול גדול בקידום הפתרון לזיהום. לפיכך אנ דורשים מהשר להגנת הסביבה אלי גבאי, להכריז לאלתר ומתוקף חוק אויר נקי, על העיר חיפה כאזור מוכה זיהום אוויר שיזכה לעדיפות לאומית במתן תקציבים לשיקום המפרץ ולצמצום ריכוז המפעלים המסוכנים והמזהמים ובטח שלא להרחבתם".
 
במקביל למחאה המתקיימת מחוץ לוועדה, הוצאו פעילי גרינפיס מהדיון הסגור לתקשורת במועצה הארצית לתכנון ובנייה, לאחר שחילקו במקום ז'יטונים לנוכחים, לאות מחאה על מה שכינו "ההימור על חיי תושבי חיפה". לדיון הגיעו גם חברי הכנסת תמר זנדברג (מרצ), זוהיר בהלול ועומר בר-לב (המחנה הציוני) וראש עיריית חיפה יונה יהב.

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), אמרה בהפגנה: "הוועדה מתכנסת היום לדיון בהרחבת מפעלי בזן במציאות שונה לגמרי מזו שבה הוגשה התכנית: היום כבר ברור שיש זיהום אויר עודף במפרץ ויש תחלואה עודפת במפרץ והמשימה של מוסדות התכנון והממשל היא איך לצמצם אותם ולא איך לאשר תכניות להרחיב אותם. את תכנית בזן צריך לדחות ובמקומה להציג תכנית לאומית לצמצום הזיהום למטרופולין חיפה".