סדרות כמו "כתום זה השחור החדש" מסוגלות להוליד כוכבים חדשים ברגע אחד, וזה בהחלט המקרה של רובי רוז - האישה הכי לוהטת כרגע על המסך שלכם.



רוז, שחקנית אוסטרלית בת 29, נחשבת לאחת התוספות המעניינות ביותר של העונה השלישית בסדרה - היא גילמה אסירה חדשה ומסתורית בכלא בשם סטלה, שהופכת גם למושא אהבה חדש של פייפר (טיילור שילינג), ולבסוף (זהירות, ספוילר) גונבת לה את הכסף. רוז היפייפייה והסקסית הגיחה בטיימינג מדויק מאוד מבחינת הטלוויזיה האמריקאית, שבחודשים האחרונים עוסקת יותר מתמיד במיניות וזהות מגדרית; לא מעט בזכות חשיפתה של קייטלין ג׳נר לאוויר העולם.



רוז עצמה היא גם נציגה גאה של הקהילה, ומדברת בפתיחות מעוררת השראה על הנטיות המיניות שלה - השילוב של כל האלמנטים האלה לצד התפקיד ב״כתום זה השחור החדש" הפך אותה לכוכבת טלוויזיה בנסיקה, והשבוע היא כבר קיבלה תפקיד נוסף. הפעם בסדרה Dark Matter, סדרת מדע בדיוני המבוססת על קומיקס מצליח בשם Dark Horse, שעלתה בערוץ ספייס הקנדי בתחילת יוני האחרון. רוז תגלם "אנדרואידית סקסית ומנטי-פולטיבית", כך לפחות מגדירים אותה מפיקי הסדרה.




רובי רוז. צילום: צילום מסך


ההצלחה לא הגיעה לרוז בקלות. אחרי ילדות לא פשוטה באוסטרליה, שם סבלה מבריונות ומאלימות בעקבות הנטיות המיניות שלה, היא הצליחה להתפרסם בארץ הרחוקה כמגישה בערוץ MTV המקומי וכדוגמנית. להוליווד הגיעה לפני שנתיים, אבל לדבריה לא הצליחה למצוא סוכן או להשיג אודישנים. הליהוק ל״כתום זה השחור החדש״ הגיע במקרה. ״פשוט קיבלתי מייל, ובו ביקשו ממני לצלם את עצמי בווידיאו מגלמת את הדמות של סטלה. צילמתי ושלחתי, וכמה ימים אחר כך כבר הייתי בדרך לניו יורק, להצטלם לסדרה. זה היה מוזר״, היא סיפרה בשבוע שעבר בתוכנית הבוקר של רשת nbc.



וכמו תמיד, מובן שהרשת גילתה את רוז הרבה לפני המדיום הטלוויזיוני: ביולי 2014 עלה ליוטיוב סרט קצר בשם Break Free, שהיא יצרה ובו היא נראית עוברת מהפך מאישה לגבר. המטרה של הסרט הייתה, לדבריה, לטשטש את גבולות המגדר ולהראות ״איך זה לחיות עם זהות שחורגת מהסטטוס קוו״. בראיונות סיפרה רוז שבעבר חשה מבולבלת לגבי הזהות המגדרית שלה ואפילו שקלה ניתוח לשינוי מין. עכשיו עושה רושם שהיא מצאה את מקומה, וחשוב מזה - היא בדרך להפוך לכוכבת גדולה.



טיפול שורש


הטלוויזיה של ימינו שקועה עמוק בענייני רימייקים, כאילו אזלו 11 כל הרעיונות המקוריים בעולם. בקרוב יגיח לאוויר העולם רימייק נוסף, הפעם של המיני סדרה המיתולוגית "שורשים", ששודרה גם בישראל בסוף שנות ה-70 ונחשבת עד היום לפורצת דרך בכל הקשור לתפיסה החברתית של התרבות האפרו-אמריקאית (עד לשידור הסדרה, נחשבה התרבות האפרו-אמריקאית לדלה בעיני רבים). הסדרה - המבוססת על רב המכר של הסופר אלכס היילי, שהלך לעולמו בתחילת שנות ה-90 - עוסקת בקורותיה של משפחה אפרו-אמריקאית, משפחתו של היילי שגם נכתב כדמות בסדרה, מימי העבדות ועד תחילת המאה ה-20. בשנות ה-70 זכתה הסדרה בתשעה פרסי אמי ובפרס גלובוס הזהב, ופרק הסיום שלה מדורג במקום השלישי ברשימת פרקי הסיום הנצפים ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית. עכשיו, כמעט 40 שנה אחרי השידור המקורי, רשת הכבלים האמריקאית a&e תפיק גרסה מחודשת ועדכנית לסדרה, ובה יריעה רחבה של דמויות, שלא הייתה מביישת אפילו את "משחקי הכס". במקור כיכבו בה ג׳יימס ארל ג׳ונס, בן וורין וג׳ון איימוס. הרשת עוד לא פרסמה את שמות השחקנים שלוהקו, אבל כן הסגירה שם גדול אחד- לורנס פישבורן, האיש והמטריקס, שיגלם את היילי. את הסדרה יתחילו לצלם בחודשים הקרובים.




נחשבת פורצת דרך, "שורשים". צילום: Getty images


מצטרפת למשפחה


הסדרה "אימפריה" הצליחה לשבור את כל 11 שיאי הרייטינג בעונת הסתיו האחרונה, וסביר להניח שתמשיך לעשות את זה גם בעונה הבאה שלה. בינתיים מדווחים השבוע על הרכש החדש של הסדרה - קלי רולנד - לשעבר חברת להקת דסטיניז צ׳יילד ושופטת ״אקס פקטור״(או במילים אחרות, הדבר הכי קרוב לביונסה שהסדרה הצליחה להשיג). רולנד קיבלה תפקיד קטן בסדרה, והיא תגלם את אמו של לושיוס ליון(טרנס הווארד) בפלאשבק לילדותו. ״אימפריה״, למקרה שביליתם את החודשים האחרונים במערה, עוסקת במשפחה שמנהלת את תעשיית המוזיקה השחורה בארצות הברית, ונחשבת לתערובת משונה של טראש ודרמה, באופן שהצליח לשבות את הצופים. כיאה לסדרת להיט, רולנד היא רק שם נוסף ברשימה ארוכה של שמות שיגיעו להופעות אורח בעונה השנייה של הסדרה. בין השמות שפורסמו אפשר למצוא את כריס רוק, לני קרביץ, אלישיה קיז ופר ריסה טומיי. העונה השנייה תעלה בארצות הברית ב־23 לספטמבר.



רכש חדש של "אימפריה". רולנד. צילום: Getty images