הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את איש העסקים ג'קי בן זקן בעבירות של מרמה והפרת האמונים, כך הודיעה ביום חמישי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) לבא כוחו.



בן זקן, שהוא גם הבעלים של קבוצת הכדורגל מ. חשוד כי רתם, ביחד עם שותפיו לבעלות על חברת "שמן", אברהם נניקשיווילי ורתם בן זקן, את שירותיה של איילת אזולאי, ראשת לשכתו דאז של בנימין (פואד) בן אליעזר, על מנת "לפעול יחד עימו בביצוע שורה של פעולות אשר ניצלו לרעה את תפקידה כעובדת ציבור".



על פי החשד, בן זקן עשה שימוש במידע פנימי שהגיע אל אזולאי מתוקף תפקידה, בפניות שביצע אל חברי מועצת הנפט בכדי שתתקבל החלטה המיטיבה עם "שמן". על חלק מחברי המועצה, הפעיל בן זקן לחץ פסול.



לטענת הפרקליטות, רישיון הקידוח באתר "מד אשדוד" ניתן לחברת "שמן", לאחר שהפעיל בן אליעזר את קשריו כשר הממונה על מועצת הנפט, יחד עם אזולאי. השניים ביצעו פעולות לשפר את סיכויי החברה לעמוד בתנאי הסף לקבלת רישיון קידוח, והפעילו לחצים, באמצעות אזולאי ויחד עם בן זקן, על חברי מועצת הנפט.



בן זקן הוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע, שיתקיים בפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ככל שיחפוץ בכך.



בחודש שעבר הודיעה הפרקליטות לבן אליעזר על כוונתה להעמידו לדין, בין היתר בעבירה של קבלת שוחד בסכום של 400 אלף דולרים מנניקשווילי בעת שהיה.