התעקשות של ח"כ שרון גל להעלות את הצעת חוק עונש מוות למחבלים לא נשאה פרי: חברי ועדת השרים לחקיקה הצביעו היום (ראשון) פה אחד נגד ההצעה דוחו אותה בשלושה חודשים. בכך נענו השרים להוראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש שלא לתמוך בחוק ולתת לו ארכה על מנת בחון את החוק.  



ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הבוקר על הקמת צוות ממשלתי לבחינת סוגיית חוק עונש מוות למחבלים בו יהיו חברים מכל סיעות הקואליציה. שר התיירות יריב לוין יהיה חבר בצוות, שהעומד בראשו והרכבו הסופי טרם נקבעו.



שרון גל: "בואו נבחן מי ימין לאומי אחראי - ומי לא"

לאחר הודעתו של ראש הממשלה אמר ח"כ גל יוזם החוק, כי לא יסכים ל'צוות מריחה'. "בואו נבחן מי ימין לאומי אחראי - ומי לא".

לדבריו, ההחלטה הזו של ראש הממשלה היא הוכחה נוספת שמדובר בממשלה לא-לאומית שאיננה פועלת לפי העקרונות של המחנה הלאומי. "בדיוק כשם שהממשלה הזו לא פועלת למיגור שלטון הטרור של החמאס בעזה, כך היא מכשילה את המאבק בטרור המחבלים הפועלים בשטחי ישראל. 'ישראל ביתנו' תעלה את הצעת החוק להצבעה בכנסת השבוע ואני מקווה שעד אז יתעשתו כל אלו המכנים עצמם מחנה לאומי, כולל ראש הממשלה ויתמכו בחוק".

מנגד, יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, קראה לנתניהו לקבור את הצעת החוק עונש מוות למחבלים קבורת חמור, ולא לתת הכשר לרצח בחסות החוק. "ההצעה להטיל עונש מוות למחבלים אינה משקפת מוסר יהודי וגם לא ערכים דמוקרטים. הרג בדיעבד ומטעמי נקמה הוא פסול, זוהי נקמנות שאין בינה ובין צדק דבר".

ח"כ גלאון אף הגישה הצעת חוק המבטלת את עונש המוות בחוק העונשין וחוק השיפוט הצבאי: "הזכות לחיים היא הזכות הראשונה במעלה והבסיסית ביותר. למדינה ניתנה הזכות ליטול חיי אדם כדי להגן על אזרחיה מפני מי שעומד לפגוע בשלום תושביה. זוהי זכות מוסרית וחוקית, אך אסור למדינה לקחת את חייו של מי שכבר נתפס ואינו יכול להמשיך לסכן חיים, גם אם מדובר במחבל מתועב שבמתועבים".

מארגון נפגעי הטרור אלמגור נמסר בתגובה: "הממשלה היתה יכולה היתה לאותת היום מול גל הרציחות האחרון והניסיון לסחוט מישראל עוד שחרור מחבלים, הקשחה בענישה ושיש דין ויש דיין כלפי מי שנוטל חיי ישראלים. במקום זאת היא בחרה להקים עוד ועדה, כשכולם מבינים שמדובר בסוג של קבורת חמור לחקיקה". 
 
עוד אמרו בארגון, כי גם אם תהיינה מסקנות הוועדה שתקום  חיוביות לטעמנו, אנו חוששים שגורלן יהיה תהיינה כמו מסקנות ועדת שמגר בסוגיית המחיר לשחרור חטופים, שהונחו  במגירה בלא דיון בהם-עד היום".