ועד ראשי האוניברסיטאות הודיע היום, (רביעי), על נכונותו לתמוך ביוזמת שר החינוך, נפתלי בנט, להעלאת הבונוס הניתן לקבלה לאוניברסיטאות בגין לימודי חמש יחידות מתמטיקה.



במסגרת כך, תלמידים שייבחנו בחמש יחידות לימוד יקבלו בונוס מוגדל של 30 נקודות לפחות, כבר החל מהשנה. הבונוס בארבע יחידות לימוד לא ישתנה ויישאר 12.5 נקודות.



גובה הבונוס הסופי יקבע על ידי כל אחת מהאוניברסיטאות מתוך כוונה לאפשר את מתן הבונוסים במתכונת החדשה מוקדם ככל האפשר. ועד ראשי האוניברסיטאות ביקש משר החינוך לפעול להקמת ועדה משותפת לוועד ראשי האוניברסיטאות ולמשרד החינוך שתלווה את המהלך וכן תבחן את הבונוסים הניתנים בתחומי לימוד נוספים.



"מדינת ישראל מצויה באיום חמור. ירדנו מ-13,000 מסיימי חמש יחידות מתמטיקה ל-8,500. אני נחוש להפוך את המגמה. מתן בונוס של 30 נקודות יניע אלפי תלמידים ללימודי חמש יחידות לימוד", מסר בנט. "בימים אלה אנו בונים תכנית לאומית בנושא המתמטיקה. חשוב לנו שתלמידים ותלמידות יבינו שמתמטיקה היא בסיס לקידמה, לטכנולוגיה, לחשיבה ולהצלחה אישית ולאומית" הוא הוסיף.



פרופ' פרץ לביא, יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיא הטכניון מסר כי: "בשאיפה למצוינות ולהובלה ברמה הבינלאומית, עלינו להתחיל מנקודת פתיחה טובה יותר. היוזמה של שר החינוך תאפשר לנו לקצר את הדרך למצוינות במדעים מדויקים ובהנדסה ותשחרר אותנו מהחובה להשקיע את הזמן היקר בהקניית בסיס הידע הנדרש".



כזכור, שר החינוך נפתלי בנט, פעל מאז כניסתו לתפקיד לחיזוק לימודי המתמטיקה. היוזמה החדשה להגדלת הבונוסים ללימודים מוגברים במתמטיקה היא תוצאה של הנתונים המדאיגים מהשנים האחרונות: בין השנים 2006-2013 חלה ירידה של כ-30% במספר הניגשים לבחינות הבגרות ברמת חמש יחידות לימוד במתמטיקה, מלמעלה מ-13,000 מסיימים אל מתחת ל- 8,500.



כמו כן, מרכז טאוב פרסם מחקר שמצא מתאם חיובי בין בוגריחמש יחידות מתמטיקה לבין הישגים בשוק התעסוקה וגובה ההכנסה. הירידה במספר התלמידים משפיעה על ההון האנושי שישתלב בתעשיות עתירות ידע. ישנו חוסר באנשי מקצוע ההנדסה בוגרי חמש יחידות וכתוצאה מכך ישנה גם השפעה שלילית על כלכלת מדינת ישראל.