ועדת העבודה הרווחה והבריאות, בראשותו של חבר הכנסת אלי אללוף, התכנסה היום (חמישי) על מנת לדון בנושא הצעת החוק הביטוח הלאומי - הגבלת תשלום בעד טיפול בתביעה. 



הנושא עלה למודעות הציבורית בעקבות כספים רבים אשר נלקחים מלקוחות, אשר מרגישים כי אין בידם את הדרך להתעמת עם הגורמים הממשלתיים ופונים לעזרה. אז נכנסות לתמונה חברות למימוש זכויות רפואיות, אשר גובות מהלקוחות סכומים שכעת נמצאים ללא הגבלה.



אל הישיבה הגיעו מוזמנים מאיגוד לשכות המסחר, אמון הציבור, ארגוני הנכים, ההסתדרות החדשה, ההסתדרות הרפואית, הח"כים היוזמים, המוסד לביטוח לאומי, המועצה הישראלית לצרכנות, המשרד לאזרחים ותיקים, הסתדרות הגמלאים, הסתדרות העובדים הלאומית בישראל, התאחדות התעשיינים, זכותי - חברה למימוש זכויות רפואיות, חברות למימוש זכויות רפואיות, כוח לעובדים - ארגון עובדים דמוקרטי, לשכת יועצי המס, לשכת עורכי הדין, לשכת רואי חשבון, מוזמנים שונים, משרד האוצר, משרד הבריאות, משרד המשפטים, משרד הרווחה והשירותים החברתיים , נציבות שיוויון לאנשים עם מוגבלות, נציגי קופות החולים, עמותת ידיד - מרכזי זכויות בקהילה ועמותת סינגור קהילתי.



במהלך הדיון עצמו, אשר התעסק בסעיפים נקודתיים, זעם יו"ר הוועדה כי הדיון חוזר עליהן ובשלב מסוים החליט לקטוע את אורחי המשכן שהגיעו בשפה שלא ממש נשמעת כלפי מוזמנים למשכן. ח"כ אללוף קטע את אחד הדברים והורה לו לשתוק מספר פעמים, תוך כדי שהוא מאיים להוציאו מהדיון. לאחר מכן, כאשר הגיע תורה של אשת העסקים לבנת פורן לדבר.



פורן ביקשה להתייחס לסעיף מסוים, אך גם פה החליט ח"כ אללוף כי היא סוטה ממהלך הדיון ולאחר שני משפטים אמר לה: "את רוצה שאשתמש בשפה חריפה יותר? אם לא, אז תשתקי". לאחר מכן, כאשר ניסו מספר משתתפים בדיון לקבל את רשות הדיבור בהצבעה, אמר להם אללוף: "אני קובע את רשות ההדיבור. אתם יודעים מה זה? זה לתת לכם לדבר. אני שנאתי את בית הספר, אז אל תצביעו לי פה בוועדה".