ועדת השרים לענייני חקיקה אמורה לאשר היום (ראשון) את הצעתם של חברי הכנסת רועי פולקמן (כולנו) וסתיו שפיר (המחנה הציוני), ליצירת מתווה עוקף לחוק שכירות הוגנת. עם זאת, באוצר סבורים כי האפשרות להפעלת יוזמה זו היא קלושה בגלל הסיבוכים הביורוקרטיים שהפעלתה עלולה ליצור.
היוזמה קיבלה את ברכת שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי). היא נוצרה בעקבות התנגדותה של השרה שקד ליוזמות חוק שכירות הוגנת. שקד טענה כי חוק כזה יפגע ביחסים בין השוכרים למשכירים ויעילותו להורדת שכר הדירה אינה בטוחה, שכן יימצאו דרכים רבות לעקוף אותו. 
על פי ההצעה החדשה שהתגבשה, את חוק שכירות הוגנת יחליף מתווה, שלפיו משכירי דירות שיענו על קריטריונים שונים של הוגנות - ובכלל זה הקפאת שכר דירה לשלוש שנים - יקבלו החזרי מס של 3,000־5,000 שקל לשנה עבור נכונותם זו. החזרי המס יקוזזו ממס שבח־הון שהם אמורים לשלם בעת מכירת הדירות להשקעה שבבעלותם. לצורך הפעלת החוק יוקם מאגר רישום דירות להשקעה, שבו יופיעו כל עסקות השכירות והמחירים שלפיהם בוצעו.

עם זאת, האפשרות כי יוזמה זו תצא לפועל נראית כאמור קלושה. ברשות המסים מתנגדים לה ואף שר האוצר משה כחלון (כולנו) סבור כי הפעלתה כרוכה בתסבוכת, שספק אם יהיה אפשר לפתור אותה.