במבצע מיוחד הועבר צדוק סמבל (56) תושב הצפון שנפצע קשה בתאונת דרכים לפני כחודש, מבית החולים סורוקה בו אושפז, למחלקת טיפול נמרץ נשימתי בבית החולים כרמל בחיפה, שם יכול לבקרו בנו היחיד, אף הוא תושב הצפון.



לבית החולים כרמל הגיעה לפני מספר ימים גם כלתו של הפצוע, ספיר, בכדי שתוכל ללדת את בנה ליד הסב המאושפז, שזהו נכדו הראשון. בבית החולים ערכו בסוף השבוע טקס ברית מילה מרגש במיוחד, במהלכו זכה הסב הפצוע לאחוז בזרועותיו את נכדו הראשון. 

לפני כחודש נפצע סמבל באורח קשה מאוד בתאונת דרכים בכביש הערבה. הוא פונה בבהילות במסוק מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נלחם הצוות הרפואי על חייו.
 

בינתיים נאלצה משפחתו המתגוררת באזור חיפה לנסוע בכל יום הלוך ושוב לבאר שבע, כשבמקביל כלתו של סמבל, ספיר, כבר היתה בחודש התשיעי להריונה ועמדה ללדת בכל יום. "הקשר שלי עם אבי חזק ומיוחד, אני בן יחיד והוא כל עולמי", סיפר אתמול הבן, מני סמבל.
 
המשפחה פנתה לבקשת סיוע מבית החולים כרמל בחיפה, וד"ר אריק עדן מנהל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי בבית החולים נרתם לעזרתם וביקש סיוע ותיאום של המבצע מול בית החולים סורוקה. במבצע מיוחד, באמצעות ניידת טיפול נמרץ וצוות רפואי צמוד, הועבר סמבל כשלצידו בני משפחתו, מהמחלקה לטיפול נמרץ בסורוקה למחלקה בכרמל. 
 
בתוך כך הגיעה למחלקת היולדות שבבית החולים כרמל, כלתו של סמבל, ספיר, אשר ביקשה ללדת קרוב אל הסב המאושפז. לפני כשבוע ילדה ספיר את בנה, ובבית החולים נערכו לתאם את ברית המילה לנכדו הראשון של הפצוע.

רב בית החולים הכין את בית הכנסת לטובת האירוע, ולאחר שגויס גם מוהל החלה ההתארגנות להורדת הסב מהיחידה לטיפול נמרץ נשימתי לקומת בית הכנסת, כאשר הוא מחובר למכונת הנשמה, מכשירים ועירויי תרופות. בטקס לא נותרה עין יבשה לאחר שבדיוק חודש לאחר התאונה פתח לראשונה סמבל את עיניו, והחזיק את נכדו הראשון שנקרא "אושר צדוק" על שמו.