ה-FBI ומשטרת ישראל עצרו בשבוע שעבר ארבעה בני אדם בישראל ובפלורידה וחשפו תכנית הונאת ניירות ערך, הקשורה לפריצות למחשבים של הבנק ג'י.פי מורגן ומוסדות פיננסיים אחרים.



הדיווח שפורסם הערב (שלישי) באתר החדשות הכלכלי "בלומנברג". מבין העצורים, שני אזרחים ישראלים ואזרח ישראלי ואמריקאי המתגורר לסירוגין בפלורידה ובישראל, ונעצר בחו"ל.



על פי ה- FBI, הפרשה אשר תחילה נקשרה לגורמים ברוסיה, היא אחת מפרשות הסייבר הגדולות ביותר בהיסטוריה הכלכלית. 



גורמים רשמיים שהתייחסו לפרשה מסרו כי האדם חמישי הקשור למקרה טרם נעצר. המעצרים הם תוצאה של חקירה שנמשכה חודשים רבים, שבמרכזה עמדה קבוצת חברים שלמדו יחד לפני מעשור באוניברסיטת פלורידה. 



מדובר המשטרה נמסר כי הודות לשיתוף פעולה בין יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות לרשויות האכיפה האמריקאיות ובראשן ה-FBI, נעצרו היום בישראל שני חשודים במעורבות לכאורה בביצוע הרצת מניות בבורסה האמריקאית. 



מחר בסמוך לשעה 9:00 יתקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים בבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה להאריך את מעצרם של החשודים לצורך הסגרתם.



רק בשבוע שעבר פורסם כי במסגרת חקירה בינלאומית, עצרה יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 שלושה ישראלים, החברים על פי החשד בפורום אינטרנטי מחתרתי ומבצעים במסגרתו מגוון רחב של עבירות על פי חוק המחשבים ועבירות נוספות.



במסגרת החקירה, נעצרו שלושת הישראלים, ומחשבים וחומרי מחשב שהיו ברשותם נלקחו לצרכי חקירה. ביחד עם הישראלים היו 28 חשודים שנעצרו ברחבי העולם. בהצטרף מבצע זה לפעילויות קודמות של רשויות האכיפה בעולם, נעצרו ונחקרו עד כה בסך הכל כ-70 חברים בפורום המחתרתי.