דוח מסקנות ועדת לוקר שפורסם רק לפני יממה (שלישי) ממשיך לעורר סערה ציבורית גדולה.



פורום נשות אנשי הקבע צפוי להיפגש השבוע עם עו"ד כדי לבחון את דרכן. הפורום שקם ברשת החברתית תחת השם "מחאת נשות אנשי הקבע" צבר תאוצה בימים האחרונים נוכח הפרסומים על הפגיעה בפנסיות של אנשי הקבע. בהודעה שפרסמו נשות הפורום לתקשורת נכתב בין היתר "דוח ועדת לוקר פוגע בצורה קשה במשרד הביטחון, בצה״ל ובמשרתי הקבע. בימים הקרובים, נבחן לעומק את הדוח, תוך הסקת מסקנות נדרשות ולא נהסס לנקוט בכל פעולה שתידרש על מנת למנוע פגיעה לא מידתית בציבור משרתי הקבע שמגן על המדינה, אך אינו יכול להגן על עצמו. בניגוד לפרסומים, כרגע לא הוחלט על נקיטה בפעולות משפטיות כלשהן, לרבות הגשת עתירה לבג״צ".



הפורום מבדל עצמו מן המשרתים ומבהיר "המחאה איננה של המשרתים עצמם, הם אינם חלק מהתהליך או מקבלת ההחלטות. הודעות היוצאות לתקשורת לא ניתנות ולא נלקחות מהמשרתים עצמם". אלפי נשות אנשי קבע החליפו את תמונת הפרופיל שלהן בפייסבוק לסמל המאבק שנולד בעקבות ההמלצות. גורם בכיר באגף כוח אדם בצה"ל הביע דאגה נוכח ההתאגדות הספציפית הזו. "אני מוטרד מאוד" אמר הגורם. בצה"ל מבינים כי הרשת החברתית בהחלט לוקחת חלק משמעותי בשיח. אנשי נשות הקבע מצדן הביעו היטב את דעתן על דוח לוקר ועל המסקנות הפוגעות בעתיד בני זוגם.



"לסחוף את העם עם משרתי הקבע!! רק לפני שנה תזכרו איפה הם נלחמו!! כן גם תומכי לחימה!!" קרא אחד החברים בפורום ישראל אמסלם. "נמאס כבר. בעלי בקבע 20 שנה ומרוויח גרושים בלי קופת חולים ובלי ועד שיגן עליו. פשוט נמאס שכולם חושבים שאנשי הקבע עשירים כי הם ממש לא" כתבה אורלי שבעלה משרת בקבע.



"קבוצה יקרה הגיע הזמן לעשות מהפכה למען כול 'תומכי הלחימה' וזה בציניות. אסור לפגוע באף נגד או קצין", סכמה אורלי. "במקום לקצץ ולהגיד שאנחנו זבל, שיעלו לנו קצת את המשכורת" כתב אחד מאנשי הקבע. "צריך פשוט שכלל אנשי הקבע יגישו בקשה לשחרור מהמערכת במידה וההמלצות יאושרו ואז נראה מה יהיה. הפעם באמת שהגיעו מים עד נפש". כתב אחד מהם.



בדיוק מפני הודעות כאלו חששו בצה"ל. ל"מעריב אונליין" נודע כי אנשי נשות הקבע כבר יזמו פניה לעורך דין מהתחום הצבאי שצפוי לפגוש אותן עוד השבוע. אותו עורך דין כבר קיבל לידיו את דוח ועדת לוקר והוא מעריך כי ההמלצות הנוגעות לפנסיה של אנשי הקבע אינן חוקיות ולא יעברו מבחן בג"צ. גם המערכת הצבאית בחנה את הנושא.



ביום פרסום הדוח אמר גורם בכיר באגף כוח אדם כי "ההמלצות לא יעברו. הן לא חוקיות והן לא ניתנות ליישום". גם יוחנן לוקר נשאל על ידי "מעריב אונליין" האם ההמלצות בנושא הפניות נבדקו משפטית וענה "הן נבדקו והן חוקיות בתנאי שהן יעברו", לוקר לא הסביר למה התכוון כשאמר יעברו. הגורם הבכיר באגף כוח אדם אמר "גם אם ההמלצות עוברות את החקיקה בכנסת הן לא עוברות את מבחן בג"צ" ועל זה בדיוק נשען הפורום למען משרתי הקבע.



נועם אמיר – גילוי נאות הכותב נשוי לאשת קבע.