התרגשות בקהילה המדעית: סוכנות החלל הצפון אמריקאית, נאס"א, הודיעה הערב (חמישי) כי טלסקופ החלל קפלר, שמטרתו גילוי כוכבים הדומים בתנאיהם לכדור הארץ, מצא תגלית מרעישה.



הטלסקופ גילה כוכב שתנאיו הם הדומים ביותר לכדור הארץ שהצליח המדע לאתר עד כה. שמו של הכוכב החדש, "התאום של כדור הארץ", הוא קפלר 452B. 



קפלר 452B גדול מכדור הארץ פי 1.5, רובו סלעי והוא נמצא במרחק המתאים מהשמש שלו. הוא נע במסלול שדומה מאוד למסלול של כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו. התקווה היא שבשל תנאים אלה יוכלו להתקיים מים במצב נוזלי על פני הכוכב ואטמוספירה הדומה לזו של כדור הארץ. 



ד"ר דון פולאקו מאוניברסיטת "וורוייק", שלא היה מעורב בפרויקט, סיפר: "איננו יודעים אם הכוכב מורכב מסלע, שכן המדידות שנדרשות על מנת לקבוע את הרכבו מאוד מסובכות ממרחק כה גדול, כך שבמציאות אין לנו שום דבר לדעת ממה מורכב הכוכב. יכול להיות שאכן מדובר בסלע, כמו בכדור הארץ, אך באותה המידה, יכול להיות שמדובר בכדור גז או משהו אקזוטי יותר".


השמש של הכוכב קפלר בעלת אותו הגודל והעוצמה כמו של השמש שלנו, אך עתיקה ממנה בהרבה. הכוכב סובב סביבה בתוך האזור שמוגדר ע"י המדענים כ"אזור שעשוי לקיים חיים".

טלסקופ החלל קפלר שוגר מכדור הארץ בשנת 2006, במטרה לאתר כוכבי לכת בגלקסיה שלנו שעשויים לתמוך בחיים מבוססי פחמן. 

חודש מוצלח עבור נאס"א



זהו חודש מוצלח מאוד עבור נאס"א, לאחר שרק לפני כשבוע הצליחה גבשושית החלל "ניו הורייזון" שנשלחה ע"י הסוכנות לצלם בפעם הראשונה תמונות מכוכב הלכת פלוטו, המרוחק ביותר אליו הצליחה האנושות להגיע. 
החללית הבלתי מאויישת עשתה מסע מדהים של לא פחות מ-3 מיליארד קילומטרים בחלל במטרה להגיע אל מערכת פלוטו, על מנת לחקור את הכוכב הננסי ואת אחד הירחים שלו, כארון. 
החוקר הראשי בצוות הגבשושית, אלן שטרן, אמר בעת חשיפת התמונות: "אנשים מדברים על כמה זה סוריאליסטי שבאמת הגענו לרגע הזה. זה מרגיש כאילו אתה הולך על מדרגות נעות במשך כמעט עשור, ואז אתה עולה לרכב על קולי".  הוא לא תיאר לעצמו ששבוע לאחר מכן תפורסם תגלית מרעישה עוד יותר.