"האו"ם רץ תמיד למנות ועדות חקירה כשמדובר בישראל. כשזה מגיע לשאר העולם, האו"ם נוהג על פי הרעיון של ג'ורג' אורוול, 'כל האנשים שווים אבל יש שווים יותר", הצהיר הערב (חמישי) שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור.

בדיון תקופתי שהתקיים במועצת הביטחון על המצב במזרח התיכון, תקף השגריר בחריפות את יחסו החד-צדדי של הארגון העולמי מול ישראל: "כשפלסטינים בירמוך הוצאו להורג על ידי דאעש, לא שמענו כל קריאה להקמת ועדת חקירה. לא שמענו קריאה כזאת גם כשערב הסעודית יצאה במתקפה מאסיבית על מתקני או"ם, בתי חולים ובתי ספר בתימן".

פרושאור התייחס בנאומו להתנתקות מעזה ואמר: "עשר שנים לאחר ההתנתקות, עזה הפכה לחממה של טרוריסטים", אמר.

"בחלוף עשור, ולאור ההתפתחויות באזור, הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תעשה כמה צעדים מצדה - תתנתק מהאשליה, תתנתק מהצביעות הקבועה כלפי ישראל ותתנתק מארגוני טרור רצחניים".


שגריר ישראל הזכיר לחברות המועצה, שישראל פינתה אלפי משפחות מבתיהן ועקרה קהילות ממקומן. הקהילה הבינלאומית אמרה תמיד שאם ישראל הייתה מפנה שטחים, השלום היה מגיע והגבול בין ישראל לפלסטינים היה נראה כגבול בין הולנד לבלגיה. עשר שנים לאחר מכן, השטח שעזבנו הפך לחממה של טרוריסטים ובמקום ליצור מקום פורח הפכו אותה למעוז של אלימות והפקרות".

בנאומו פרושאור שב והתייחס להחלטת המועצה משבוע שעבר בנושא הסנקציות על איראן: "בהסכם הזה לא פירקתם נשק אלא הרכבתם מתווה לפצצה. ההשלכות של העסקה הגרועה הזאת יהיו ברורות לכולם בעתיד הרחוק. אבל עבור ישראל, העתיד הזה כבר כאן".

השגריר תקף את ההסכם והזהיר כי "ההסכם הוא לוח זמנים ליצור פצצת מימן איראנית".