בתור שחקן שדמויותיו תמיד נדמות מעט קשות תפיסה, ושכל הווייתו היא גרוטסקה אינפנטילית הבנויה מאישיות של ילד בן 4 המסתתרת בתוך גוף של מבוגר, לא מפתיע שאדם סנדלר מת על שנות ה-80, עידן פשוט יותר, מטופש יותר, שבו הוא וגם אנחנו היינו צעירים ולא ידענו כלום מהחיים שלנו.

חברת ההפקה שלו, ״האפי מדיסון״, מפיקה את הסיטקום החמוד ״הגולדברגים״, על משפחה יהודית בפנסילבניה של האייטיז; בסרט ״זמר החתונות״, שבו סנדלר גילם זמר חתונות רומנטיקן באמצע האייטיז שמתפרק לחתיכות אחרי שארוסתו עוזבת אותו, אך מוצא אהבה בזרועותיה של דרו ברימור, הוא חזר לשירים ולאופנה של התקופה; ואילו עכשיו הוא חוזר למשחקי הווידיאו של אותו עשור שהוא אומנם אהוב, אבל הרטרו אליו מיצה את עצמו הרבה לפני שהתחילו לחלק צעצועי סופר-מריו בארוחות ילדים במקדונלד׳ס.
בקומדיית האקשן המד״בית ״פי-קסלים״, שיצאה בסוף השבוע לאקרנים, מגלם סנדלר את סם ברנר - אלוף משחקי וידיאו לשעבר ומתקין מערכות קולנוע ביתיות בהווה. ובעוד החבר הכי טוב שלו מהילדות (קווין ג׳יימס מ״מלך השכונה״) גדל להיות נשיא ארצות הברית (נו, באמת), לברנר עצמו לא הכי הולך בחיים והוא נותר תקוע. הדבר היחיד שהוא באמת טוב בו זה מה שהוא היה טוב בו בילדות - לשחק משחקי וידיאו. למרבה המזל, כשחייזרים מחליטים לתקוף את כדור הארץ בעזרת משחקי וידיאו אייטי-זיים, כמו פק-מן ודונקי קונג, הכישרון היחיד של ברנר הופך פתאום להיות שימושי. סנדלר עצמו מודה שהוא היה מעולה במשחקי הארקייד הקלאסיים. ״המשחקים מהסרט הם היחידים שאני יודע לשחק״, אמר. ״לא התקדמתי מאז. חברים שלי יודעים לשחק את כל המשחקים החדשים, אבל אני לא״.

מעורר סערה
ובעוד ״פיקסלים״ מגיע למסכינו, באמריקה כבר מדברים על סרטו הבא של סנדלר, The Ridiculous Six, ששמו הוא הומאז׳ פרודי לרימייק למערבון ״שבעת המופלאים״ שעתיד לצאת ב-2017 בכיכובם של דנזל וושינגטון וכריס פראט. סנדלר חתם לאחרונה על חוזה הפצה בלעדי עם נטפליקס לארבעה סרטים, ו״ששת המגוחכים״ (בתרגום חופשי), המתוכנן לצאת בנטפליקס בסוף השנה, הוא הראשון בהם. סנדלר הפיק וכתב את הקומדיה הזאת, שבה הוא גם מככב בתור יתום שאומץ על ידי שבט אינדיאני. הסרט, שעושה צחוק ממערבונים, עורר סערה באמריקה, כשקבוצה של שחקנים ממוצא אינדיאני, כמו גם היועץ לענייני תרבות האפאצ׳י, פרשו מהפקת הסרט במחאה על הדרך המוטעית והמשפילה לדעתם שבה הוא מציג אינדיאנים בכלל, ונשים אינדיאניות בפרט (היועץ ממש לא אהב את העובדה שלאחת הנשים בסרט קוראים ״לא לובשת חזייה״). העובדה שמדובר בסאטירה הצוחקת על הסטריאוטיפים שהמערבונים עזרו לקדם לא ממש הרגיעה אותם.
הראפר בדימוס ונילה אייס, שמגלם בסרט את הסופר האמריקאי מארק טוויין, הגן על סנדלר והסביר שמדובר בסך הכל בקומדיה ולא ב״רוקד עם זאבים״. סנדלר מצדו - כך דווח - אסף את כל השחקנים והצוות ואמר להם שהוא מתנצל אם התוכן של הסרט פגע במישהו מהם, ואחד ממפיקי הסרט הבטיח לשחקנים ממוצאי אינדיאני שכיתוב בסוף הסרט יבהיר כי לא מדובר חלילה בייצוג מהימן של התרבות האינדיאנית.
מי שעוד התעצבנו על סנדלר לאחרונה היו הפמיניסטיות. השחקנית רוז מקגוואן חשפה בטוויטר הודעה שהיא קיבלה כשהוזמנה לאודישן לסרט של סנדלר: ״אנא קראי את התסריט המצורף לפני האודישן כדי שתביני את הקונטקסט של הסצנות. הערת מלתחה: שחור (או כהה), גופייה צמודה עם מחשוף (עדיפות לחזיית פוש-אפ), וטייטס או ג׳ינס צמודים. לא ללבוש לבן״. ולא רק העדיפות לפוש-אפ זעזעה את מקגאוון. העובדה שסנדלר אמר לתקשורת שהסיבה שהוא חתם על חוזה עם נטפליקס היא כי השם מתחרז עם wet chicks גם היא לא ממש תרמה לפופולריות שלו בקרב פמיניסטיות. אבל בתור מי שלא אכפת לו ממבקרי קולנוע, עושה רושם שהקריירה של סנדלר יכולה להסתדר גם ללא נשים.