מטה המאבק שהוקם לטובת שיפור תדמיתם של משרתי הקבע בציבור פנה הערב (שני) במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לעצור את הלינץ' הציבורי שמתנהל נגד אנשי הקבע בחודשים האחרונים ובהמשך להמלצות דוח ועדת לוקר, שלטענתן פוגע קשות בתנאי השירות של בעליהם.



"בשבועות האחרונים עלתה שוב לראש סדר היום הציבורי סוגיית 'תקציב הביטחון' ושוב תפסו את הכותרות 'אנשי הקבע'. כתבו הנשים לנתניהו. "לצערנו, בתקופה של מיתוגים ושעירים לעזאזל, משרתי הקבע חוטפים השכם והערב מהתקשורת ומגורמים במשרדי הממשלה ומצויירים כ'אוכלי חינם'. וכשהכותרות בתקשורת מציירות את משרתי הקבע ככאלה - גם הציבור מתחיל להתייחס אליהם ככאלה".



עוד נאמר במכתב: "גם פרסום דוח לוקר וההמלצה לשנות את מודל ההטבות למשרתים ולפטר אלפי אנשי קבע, הוסיפו, במכוון או שלא במכוון, עוד המון דלק למדורה".



נשות אנשי הקבע פנו לראש הממשלה על מנת שיתערב מיידית להפסקת מסע ההסתה כנגד מרשתי הקבע. "ייתכן מאד כי בבוא היום, כשתרצה לתת פקודה לביצוע משימה חשובה, תמצא מפקדים נבולים ורפויים. גם אנחנו, אלה שמעניקות להם גב טבעי, מתחילות להאמין שמילים כמו 'לשרת' ו'לתרום למדינה' הופכות להיות מילים נרדפות ל'אוכלי חינם'. גם אנחנו לא נרצה קשר ולהימנות עם חבורת 'אוכלי החינם' של מדינת ישראל".



על המכתב חתומות מספר נשים הנשואות לאנשי קבע. חלקן הגדול קצינות במילואים וחלקן שירתו בעבר בצבא קבע ופוטרו כחלק מתהליך ההתייעלות של הצבא ובחרו לתת כתף למשרתים.  



בשבוע שעבר פורסם כי פורום נשות אנשי הקבע מתכנן לצאת למאבק נגד דוח לוקר. בהודעה שפרסמו נשות הפורום לתקשורת נכתב בין היתר "דוח ועדת לוקר פוגע בצורה קשה במשרד הביטחון, בצה״ל ובמשרתי הקבע. בימים הקרובים, נבחן לעומק את הדוח, תוך הסקת מסקנות נדרשות ולא נהסס לנקוט בכל פעולה שתידרש על מנת למנוע פגיעה לא מידתית בציבור משרתי הקבע שמגן על המדינה, אך אינו יכול להגן על עצמו. בניגוד לפרסומים, כרגע לא הוחלט על נקיטה בפעולות משפטיות כלשהן, לרבות הגשת עתירה לבג״צ".



ראש הממשלה התייחס לדוח לוקר בישיבת סיעת הליכוד היום: "יוחנן לוקר עשה עבודה חשובה מאוד, על מנת לבדוק את בעיית הביטחון של צה"ל ודרכי ההתמודדות החדשות של הצבא. במקביל, צה"ל, תחת הרמטכ"ל, הכינו בצבא תוכנית שלהם עם מתווה רב שנתי. האתגרים בנושא השתנו. צריך להכשיר את הכוח לצבא חדש שהם צריכים להתמודד איתו. יש צרכים תקציביים ומגבלות. אני הולך ללמוד את דוח לוקר וללמוד את התוכנית של צה"ל, לבדוק את התוכנית האופטימלית ואז אביא אותה להכרעה".

גילוי נאות: הכותב נשוי לאשת קבע