תקרית חמורה ביותר התרחשה בשעות הלילה המאוחרות (שלישי) במוצב ברמת הגולן לאחר שמספר חיילים החליטו למרוד בעקבות החלטת מפקדיהם להדיח את אחד מחבריהם מהשירות במחלקה. 



מדובר בגדוד 51 של חטיבת גולני, אשר עוסק בענייני החבלה ואף לחם בשנה שעברה בצוק איתן בשג'עייה. אחד החיילים במחלקה, אשר הורשע בעבר בעבירות משמעת, נשפט והצליח להתסיס את חבריו למחלקה. אך העונש שספג גרמו לזעם גדול בקרב חבריו למחלקה, לאחר שנודע להם מה הוחלט בעניינו. 14 מהם הציבו אולטימטום למפקדים לחזור בהם מהעונשים שהטילו על החבר שלהם, וכשנענו בשלילה, נטשו את המוצב. גורם בצה"ל אומר כי חיילים יישפטו וייענשו בכל חומרת הדין וכי מרד בקרב לוחמים נחשב לעבירת משמעת מהחמורות שיש.
 
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי: "אמש הודח חייל גולני מתפקידו לאחר שורה של עבירות משמעת. בתגובה החליטו 14 מחבריו לנטוש את הבסיס. מדובר באירוע חמור שמטופל על ידי המפקדים. 

זוהי לא הפעם הראשונה שאירוע כזה קורה בחטיבת גולני. כזכור, בינואר השנה, שבעה לוחמים בחטיבה נטשו את הגדוד שלהם בזמן אימון חורף בצפון הארץ. חלק מהם נפקדו בגלל בעיות אישיות וחלק מהם נפקדו בגלל חוסר הרצון להתאמן באימון שנחשב לקשה מאוד בתנאי מזג אוויר קשים. השבעה החליטו לעזוב את הבסיס משום שלא הסכימו לבצע משימות שניתנו להם על ידי מפקדיהם, כמו סחיבת נשק כבד, תורנות מטבח ויציאה לשבוע אימון המדמה מלחמה.
חמישה מהם חזרו עוד באותו השבוע ליחידה ונשפטו למספר ימי מחבוש, אולם רגע לפני שנלקחו לכלא לרצות את העונש ברחו שוב מהבסיס. המפקדים נמצאים בקשר טלפוני עם חלקם הגדול של החיילים.