התפרעויות והפרות סדר בבית אל בעקבות הכרעת בג"ץ
הסתה בבית אל
שהתקבלה היום (רביעי) להרוס את בתי דריינוף בהתנחלות בבנימין, כאשר הריסת המבנים במקום החלה ונמצאת כעת בעיצומה. 

על פי הכוחות הפועלים בשטח: "תהליך הריסת הביתם יסתיים בשעות הלילה. יתכן ויותר כשנגיע לממ"דים". לדבריהם הזעם של התושבים נוגע בהם: "אנחנו לא אטומים וכואבים את מחאתם אבל יחד עם זאת עושים את העבודה שלנו".

בעת הריסת המבנים החלה מהומה קשה, תוך הפעלת אלימות מצד כוחות כאשר במקביל זרקו המתנחלים בקבוקי מים ואבנים לעברם. בתוך שניות התחילה מהומה גדולה שבסיומה נעצרו בודדים מהנוכחים במקום.

על על רקע הריסת הבתים נשמעת הסתה קשה מאוד שבוקעת מהרמקולים במקום שקוראת לצאת למלחמה נגד כוחות הביטחון במקביל לקריאות נאצה נגד שוטרי יס"מ.

ההריסות בעיצומן בבית אל. צילום: נועם אמיר
 עימותים קשים בין כוחות הביטחון לבין המתנחלים, כאשר המוחים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון ומבעירים אש במקום. כוחות גדולים מאוד של משטרה ויס"מ עושים את דרכם לבית אל ובמקביל טקרטורים וכלי הריסה נמצאים במקום והחלו לפעול.

כוחות הביטחון בשטח. צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית

בעקבות העימותים, אחד האזרחים נפצע באורח קל-בינוני עם חשד לפגיעת ראש וקיבל טיפול רפואי במקום. הקבלן דריינוף שבנה את הבניינים שנהרסים כרגע בבית אל, חש ברע והתמוטט, בעקבות זאת פונה באמבולנס לבית החולים. כדי למנוע הפרות סדר נוספות, מחסומי משטרה הוצבו בכל הדרכים המובילות לבית אל ומונעים כניסה לשטח.

הפצוע בשטח מקבל טיפול רפואי. צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית
 כזכור בג"ץ דחה היום את הבקשה להימנע מהרס בתי דריינוף בבית אל. בית המשפט קבע כי הבתים נבנו על קרקע פלסטינית ועל כן יש להרוס אותם ביומיים הקרובים. 

עימותים בבית אל. צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית
 
בפסיקה נכתב כי "דעת הרוב ביקשה איפוא לשים סוף פסוק להתדיינות בגורלם של המבנים, אף ב'מחיר' ויתור מודע על האפשרות להכשירם. משאלה הם פני הדברים, לא ניתן לקבוע כי ההתפתחות התכנונית עליה עמדה העותרת עולה כדי נתון מהותי המצדיק דיון מחודש בסוגיה".
עוד נכתב בפסק הדין כי "בית המשפט כבר 'שקלל' את האפשרויות התכנוניות בפסק הדין הקודם ואיזנן עם שיקולים חשובים אחרים. הכרעתה של דעת הרוב לא נסמכה רק על התמשכותם של הליכי התכנון, אלא גם על התנהלותה של המדינה בהליך ועל היותה של הקרקע פרטית".

שניים מהעצורים שנעצרו הלילה בעימותים בבית אל יובאו בשעות הקרובות לדיון בבית המשפט השלום בירושלים. החשודים נחקרו הלילה ע"י המפלג לפשיעה לאומנית יהודית בימ"ר ש"י. בתוך כך שבעהחשודים נוספים אשר נעצרו גם הלילה ישוחררו בזמן הקרוב בתחנת המשטרה.