חיל האוויר הישראלי תקף היום (רביעי) רכב בקוניטרה שבסוריה, וחיסל חמישה פעילי טרור, כך לפי דיווח ברשתות הערביות.



גורם בחיזבאללה אישר כי שני חמושים השייכים לארגונו נהרגו לאחר שמל"ט ישראלי ירה לכיוון רכב בו הם נסעו, בכניסה ליישוב חאדר, בפרבריה של קוניטרה.



במקביל, הודיע ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם שיושב בלונדון, כי בתקיפה של כלי הטיס הישראלי נהרגו חמישה בני אדם. לפי הדיווח באתר "אל מיאדין" הלבנוני, שלושה מההרוגים שחוסלו הם אנשי מליציות "הועדות העממיות", אשר פועלים בכפוף למשטר אסד. על פי הפרסום בערוץ אל מנאר, השייך לחיזבאללה, מדובר באנשי מליציה התומכים במשטרו של הנשיא בשאר אסד.



על פי הדיווחים, האירוע התרחש לא רחוק מהגבול עם ישראל. לא ניתן לדעת מהי זהותם של השלושה, אך ניתן לשער כי מדובר בפעילים אשר אספו מידע כנגד ישראל.



כידוע, איראן תומכת ועוזרת למשטרתו של אסד בסוריה, כחלק מתמיכה ב"ציר הרשע". הדברים נעשים מתוך דאגה באיראן כי משטר אסד יתמוטט.



דיווחים דומים על תקיפות חיל האוויר באזור נשמעים מעת לעת, אך בצה"ל מקפידים לשמור על על מדיניות אחידה ולא להגיב לדיווחים זרים של תקיפות הצבא.
לפי דיווח דומה שפורסם ברשת אל ג'זירה בחודש אפריל האחרון, חיל האוויר הישראלי תקף משגרי טילים בסוריה, בו נהרגו מספר פעילי טרור באזור אל קלמון ובצד הסורי של רמת הגולן, סמוך לגבול לבנון.

התקיפה של משגרי הטילים הגיעה שעות לאחר סיכול הפיגוע בגבול סוריה, בו חוסלו שלושה מחבלים בעת שהניחו מטען מזרחית לגבול הבינלאומי סמוך למג'דל שמס, ליד החרמון. תצפית של איסוף קרבי זיהתה ארבעה מחבלים, אשר במשך מספר דקות נראו כשהם מניחים מטען באופן ברור.