יממה לאחר פינוי המתנחלים מבית אל ומחאת מפוני שאנור שוחח היום (רביעי) ניסים משעל בתכנית "משעל על הבוקר" ברדיו 103FM עם השר אורי אריאל.



שר הבינוי לשעבר הביע את דעתו על התנהלות ממשלת נתניהו וסיפר על תגובת הנגד שמתכננת מפלגת "הבית היהודי".



לדבריו של השר אריאל, פינוי המתנחלים מבתי דריינוף בבית אל היה טעות: "אני מצטער על הפעילות ששר הביטחון החליט עליה. ניסיתי לשוחח איתו על העניין אך לא עלה בידי לשכנעו. לאן הגענו?! זה מוזר בעיניי, חבל ומיותר".



חבר מפלגת "הבית היהודי" התייחס לעובדה שממשלת ימין היא זו שפועלת נגד המתנחלים: "בוא נאמר שהימין מצטיין בבניית ארץ ישראל ולפעמים הוא מצטיין גם בדברים אחרים. להזכיר מי פינה את סיני ועזה?"


 

לגבי האיומים שפיזרו אתמול חברי מפלגתו בנוגע לנטישת הקואליציה אמר אריאל: "כשיש ביקורת אומרים אותה בצורה מכובדת, לא תשמע ממני זעקות שבר. אני לא מאיים על אף אחד אף פעם. הדרישה המרכזית שלנו היא בכלל בניית 300 יחידות דיור שראש הממשלה הבטיח לפני ארבע שנים בעת שפונו בתי האולפנא, אנחנו בעזרת השם גם נפדה את השטרות. יש היתרי בנייה לבתים בבית אל, אם הבתים ייהרסו למרות ההיתרים אז דקה אחרי זה נבנה אותם מחדש לתפארת מדינת ישראל ובית אל". 

בהמשך התייחס למדיניות הקפאת הבנייה: "זה נכון שבהחלט יש בעיות קשות מאוד בבניה בירושלים וגם במקומות אחרים, אנחנו פועלים לשנות את המציאות הזאת. עד לפני כשנה הייתי שר הבינוי ולא השתנו ההוראות שהיו גם אז, בירושלים נבנו 3,000 יחידות דיור בשנתיים וגם ביהודה ושומרון בנו ולכן מניסיון של השנים האחרונות, אני יודע שגם כשיש בעיות קשות מאוד אפשר לבנות ולהתגבר וזה מה שאנחנו עושים".

ערכה: ליאת מלכא בלכטובסקי