"בעלי האהוב יונתן פולארד ישוחרר אחרי 30 שנים ארוכות בכלא האמריקני, בתנאים הכי קשים". כך פתחה את דבריה אסתר פולארד, רעייתו של המרגל היהודי-אמריקאי, יונתן פולארד, יממה לאחר שקיבלה את הבשורה כי ישוחרר מהכלא ב-20 בנובמבר.
 
פולארד יצאה בהודעה לתקשורת בפתח ביתה ואמרה: "אני מתרגשת, אני מלאת תודה, ואני שמחה שהסיוט שלנו הסתיים. אני סופרת את הימים, השעות, הדקות והשניות עד שאוכל לחבק את יונתן וממתינה לרגע שבו נוכל לסגור את הדלת על העבר האכזרי - ולפתוח פרק חדש, ולבנות את חיינו מחדש".
 
"אני מודה לכל האנשים שתמכו בנו ועזרו בכל הדרך הארוכה. אני יודעת שהרבה אנשים שמחים בשמחתנו, אך אני גם בטוחה שכולם מבינים שמה שאנחנו צריכים יותר מכל דבר עכשיו זה קצת שקט ושלווה, כדי שנוכל לשקם את חיינו", הוסיפה פולארד. 
 
אמש מסר פולארד השוהה בכלא בארצות הברית: "אני מצפה להתאחד עם אשתי האהובה אסתר". פולארד אמר עוד כי הוא מבקש להודות  לאלפים בארצות הברית, בישראל ובכל העולם שבירכו אותו, וסיפקו תמיכה בהפגנות, שליחת מכתבים, שיחות טלפון לנבחרי ציבור והתפללו לשלומי. "אני אסיר תודה לכל מחווה, גדולה או קטנה", הוסיף פולארד. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אסתר פולארד, לאור הדיווח על שחרורו הצפוי ואמר לה:  "אחרי עשרות שנים של מאמצים סוף סוף יונתן פולארד ישתחרר מהכלא. לאורך תקופת מאסרו הקפדתי להעלות את נושא שחרורו בפגישותיי ושיחותיי עם ראשי הממשל האמריקני, ואנו מחכים לראות את יונתן פולארד יוצא מהכלא".
יו"ר המטה לשחרור פולארד, אפי להב אמר אמש כי פולארד ורעייתו מעוניינים לשוב לחייהם נורמליים "הדבר הטוב ביותר שכל אחד מאיתנו יכול לעשות למענו זה לקחת צעד אחורה ולהעניק ליונתן ולאסתר את השקט והשלווה שהם כל כך זקוקים להם כדי לשוב לחיים נורמלים לאחר תקופה בלתי נתפסת של מאסר ומאבק. כל מה שהם רוצים זה לחזור להיות אנשים נורמלים ולשקם את חייהם אחרי כל השנים שאבדו". 

"לא האמנתי שהוא ישוחרר"
משפחתו של המרגל היהודי-אמריקאי, ג'ונתן פולארד סיפרה הבוקר על ההתרגשות שאוחזת בהם לאחר ההודעה אמש על שחרורו מהכלא.
אחותו של פולארד, קרול, התראיינה הבוקר בקול ישראל וסיפרה על תחושת ההקלה: "אני מקווה שהוא יחיה בחופש בעתיד, זה לא יאמן, זו הקלה גדולה עבורנו".
בניסיון למצוא את המילים לתאר את ההתרגשות הוסיפה פולארד כי "קשה לתאר את ההרגשה, זו הקלה גדולה אחרי 30 שנה שהוא יזכה לחיות, עצוב שההורים לא זכו לראות את זה".
האחות הודתה כי המשפחה איבדה את תקווה שפולארד יתאחד עם קרוביו: "לא האמנתי שהוא ישוחרר, תקווה זה דבר רע בכל מה שקשור בכלא, 30 שנה גם אנחנו היינו אתו בכלא".
לדבריה פולארד ניתק קשר עם המשפחה וכעת ישנה התקווה כי המצב ישתנה. "לפני הרבה זמן הוא בחר לא לדבר אתנו, אני מקווה שבסוף נהיה ביחד שוב", אמרה פולארד.
כזכור, אמש הוכרז כי לאחר 30 שנות מאסר בכלא האמריקאי יצא המרגל היהודי־אמריקאי ג׳ונתן פולארד (61) אל החופש בעוד פחות מארבעה חודשים בנוסף, הוועדה קבעה כי המרגל היהודי, הסובל מהידרדרות חמורה במצבו הבריאותי, לא יוכל לעזוב את המדינה בחמש השנים הראשונות לשחרורו. עם זאת, יש בסמכותו של נשיא ארה״ב, ברק אובמה, לאפשר לו לעלות לישראל קודם לכן.
במהלך מאסרו, ובמיוחד בעשור האחרון, היו לא מעט קמפיינים להביא לשחרורו, בין היתר בנימוק שריגל עבור מדינה ידידה, שמצבו הבריאותי קשה ושכבר שילם מחיר כבד מאוד יחסית למרגלים אחרים, אולם הממשל דחה על הסף כל בקשה ודרישה לשחררו.