תגובות חריפות מכל גווני הקשת הציבורית הישראלית למתקפה של ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) על בית המשפט העליון. סיעת המחנה הציוני אף החליטו לצאת הערב (רביעי) ממליאת הכנסת בזמן שח"כ יוגב נאם במליאה. 


הסתה בבית אל

ח"כ יוגב הגיב היום לפני כניסתו לדיון בועדת חוץ וביטחון על פסיקת בג"ץ להרוס את המבנים בבית אל, ואמר כי "יש לעלות עם דחפור די-9 על בית המשפט העליון ולהרוס אותו".



שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הזהיר כי המתקפה עלולה להביא אותנו לתהום :"אפשר לבקר את החלטות בג"צ ולחלוק עליהן, אך המתקפה משולחת הרסן עליו מסכנת את הדמוקרטיה, פוגעת בשלטון החוק ועלולה להוביל אותנו לתהום".



גם ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה על הסף את האמירות כנגד בית המשפט העליון. בהודעה שהוציא כתב נתניהו: "ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק שמכבדת את החלטת בית המשפט. כך היה וכך יהיה". 

גם נשיא בית המשפט העליון לשעבר פרופסור אהרון ברק, גינה בחריפות את המתקפות על בית המשפט העליון, בראיון לירון וילנסקי בגלי צה"ל אמר ברק: "ביקורת זה חשוב מאוד אך לא מהסוג הזה. כך לא מדברת רשות אחת על רשות אחרת. במקום להגיד ' אני חושב שבית המשפט טעה', לוקחים את בית המשפט, הורסים את המבנה, ובסופו של דבר גם רוצחים את ראש הממשלה, זהו קו מחשבה אחד, למרות שכמובן לא מדובר באותם אנשים". 




"כך לא מדברת רשות אחת על אחרת". אהרון ברק. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90  

השופט ברק אמר כי ח"כ יוגב באמירותיו "מנסה להרוס את כל מה שנבנה פה מקום המדינה - את הפרדת הרשויות". ברק הוסיף וקרא לרה"מ נתניהו להתנער מדבריו של יוגב.

גם מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא הוקיע את "ההתקפה הבלתי מרוסנת של ח"כ מוטי יוגב על בית המשפט העליון", כלשונו. בהודעה שהוציא שפירא נכתב כי הוא "מגנה בחריפות את הניסיון חסר האחריות להוריד את הרשות השופטת אל תוך המחלוקת הפוליטית". 
 
לדעת המבקר, "נבחרי ציבור מצווים במיוחד לשמור על כבודם, מעמדם ופסיקותיהם של בתי המשפט. פגיעה ברשות השופטת, מכרסמת ביסודות המדינה החברה ומוסדותיה ופוגעת באושיות החוק".