בעת שבאתר החדשות של האו"ם "רצה" כותרת על דיווח שמזכ"ל הארגון באן קי-מון מוחה על החלטת ממשלת ישראל לבנות יחידות דיור בירושלים - במועצת הבטחון חשף שגריר ישראל רון פרושאור צד והיבט בנוגע לישראל שבאו"ם לא מרבים לדבר עליהם - מעורבות פעילה של ישראל בסיוע  לארצות קטנות.



בדיון מיוחד שהתקיים היום במועצת הבטחון בנושא "האתגרים עמם מתמודדות ארצות האיים הקטנות" (sids) סיפר השגריר לחברות המועצה כי ישראל העניקה 25 מילגות לבכירים בארצות האיים הקטנות העוסקים בתחום הבריאות הציבורית.

המילגות הן ללימודים והשתלמות באוניברסיטה העברית בירושלים.  כמו כן סיפר כי ישראל משתפת פעולה עם איי מרשל ומסייעת בפיתוח מערכת לניקוז וניקוי מים באי אביאי (ebeye).  

"במציאות הגלובלית של היום, שום אדם איננו אי ושום אי איננו מנותק משאר העולם", אמר פרושאור בנאומו במועצת הבטחון. "ארצות האיים הקטנות, מפורט ווילה בוונואטו (Vanuatu) ועד פורט-א פרינס בהאיטי חייבות  להתקבל ברצון ובחיבוק על ידי העולם כדי שתוכלנה להתפתח ולהבטיח לעצמן עתיד משגשג".
 "בעת שאנו מתכוננים לגבש ולהסכים על תוכנית פיתוח לארצות האיים ל-15 השנים הבאות אנו צריכים להבטיח שארצות אלה יהיו בראש רשימת העדיפויות שלנו", הוסיף פרשאור.