עלי דוואבשה, תינוק פלסטיני בן שנה וחצי נספה הבוקר (שישי) לאחר שהוצת ביתו בכפר דומא, דרומית לשכם. באירוע הוצת בית נוסף וארבעה בני אדם נפצעו, בהם אחיו בן ה-5 והוריו שנפצעו קשה.



האם והבן פונו לבית החולים תל השומר במצב אנוש. האם סובלת מכוויות דרגה 3 ב-90 אחוזים מגופה, מורדמת ומונשמת היא הועברה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ. הילד הסובל מכוויות דרגה 2 ב-60 אחוזים מגופו, גם הוא מורדם ומונשם והועבר לטיפול נמרץ ילדים. מצבם של הפצועים ממשיך להיות קשה מאוד וקיימת סכנה לחייהם.



גבר צעיר פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש כשהוא סובל מכוויות ב-80 אחוזים מגופו. הפצוע מורדם ומונשם ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי.



בסוכנות הידיעות "מען" נטען כי יהודים השליכו בקבוקי תבערה לעבר הבית. דוברת המשטרה לובה סמרי אמרה כי כתובת "תג מחיר" הופיעה על הקיר. אנו חושדים כי מדובר מהתקפה על רקע לאומני", אמרה סמרי.



מדובר צה"ל נמסר כי כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב אחר המפגעים ועושים כל שביכולתם על מנת להביאם לדין במהירות האפשרית, למען מאמץ זה הוקפצו כעת כוחות בצה"ל.




הבית בכפר דומא. צילום: יוסף דירייה, "בצלם"


"צה"ל רואה בפעולה זאת פעילות טרור ומגנה בתוקף כל פעילות טרור באזור יהודה ושומרון, לרבות טרור יהודי. צה"ל וגופי הביטחון ימשיכו לפעול למען שמירת הסדר והביטחון באזור יהודה ושומרון".



שב"כ, משטרה ושירותי הכבאות חוקרים את האירוע.



שלי יחימוביץ' הגיבה לפיגוע בראיון לגלי צה"ל ואמרה: "זה סיפור מחריד ומזעזע. פשע שנאה איום ומנורא, תוצאה של ההסתה הגוברת של הימים האחרונים. זה מחריד שמשפחה שלמה עולה באש כתוצאה מפשע שנאה. אי חושבת שמדובר בהסלמה של אירועי הימים האחרונים. מי שמפגע ומצית אש ומנסה לרצוח אלה מעטים מאוד. אין רבים ביננו שעושים את המעשים האלו והם מערערים את הסדר הדמוקרטי, מדובר בפורעי חוק שבזים לחוק".



יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס לאירוע תג מחיר בכפר דומא וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ימים נוראים. אמש בירושלים והבוקר פשע שנאה מחריד בכפר דומא".



"מותו של התינוק ושריפת הבתים הם אסון נורא. זה טרור לכל דבר מהסוג הגרוע ביותר, מקרה אבו חדיר שחוזר על עצמו ומחייב אותנו ללבוש שק ואפר - אבל לאומי. על רשויות החוק להגביר כוננות ולחקור את האירוע בכל העוצמה כולל גל מעצרים וחקירות עד שיביאו את האשמים לדין במהירות האפשרית", הוסיף הרצוג.



יו"ר האופוזיציה פנה לחברי הכנסת מהימין: "אני אומר לאחיי מצידה השני של הקשת הפוליטית - דרשו חשבון נפש גדול עת מתחדשת האלימות הנוראה. בכנסיית הדגים והלילה במעשה הזוועה של שריפת תינוק. לא די בגינוי. ולא די בהתנערות. דרושה הנהגה וחשבון נפש גדול".