בזמן שהתקבלו החדשות המרות מבית החולים על מותה של  שירה בנקי בת ה-16,שנפצעה קשה בפיגוע הדקירה שהתרחש במצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי, נרשמה דווקא רגיעה בחזית שהתלקחה בסוף השבוע בין הציונות הדתית בכלל ונציגיה בכנסת בפרט, לבין ארגוני קהילת הלהט"ב (נשים ונערות לסביות, גברים ונערים הומוסקסואלים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים). 

 שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כינס היום (ראשון) בלשכתו ישיבה ראשונה מאז נכנס לתפקידו עם נציגות של כל ארגוני הנוער הלהט"בי, בהם גם ארגוני נוער להט"בי-דתי, ונציגי הקהילה הגאה בכלל על רקע האירוע הקשה שהצית מחדש את התהום הפעורה בין הממסד הדתי ונציגי ציבור דתיים לבין אוכלוסיית הלהט"ב. 


"הבין שיש כאן בעיה". בנט. צילום: מרק ישראל סלם 
בשיחה עם "מעריב אונליין" מתארת מנדי מיכאלי, מנכ"ל משותף של "איגי", ארגון הנוער הגאה, את הפגישה כפגישה טובה עם הרבה רצון טוב מצד השר בנט אבל ממשיכה לפקוח עין ספקנית לעבר העתיד: "השר בעיקר רצה לשמוע מנציגי הארגונים מהם צרכי בני הנוער הלהט"בים בבתי הספר ומה קורה בהם, הוא הודה בעצמו שהוא לא מספיק מכיר את הפרטים. את הדרישות שפירטנו במסמך העמדה שהפצנו לשר עוד במוצאי שבת על הצורך בקידום תכניות לסובלנות כלפי נוער להט"בי השר שמע גם מאיתנו בפגישה. הוא מבין שיש כאן בעיה לדבריו והוא ביקש להעמיק וללמוד אותה כדי שיוכל לפעול".

מיכאלי מדגישה: "משנה מה שיקרה בפועל ואני מבינה שתהיה פגישת המשך עם השר והדרג המקצועי במשרד החינוך. אם לא תהיה נעמוד על כך שתהיה".

 "מערכת הבחירות היתה מלווה באמירות הומופוביות של מתמודדים מסיעת הבית היהודי" 

בפגישה קשה היה להתעלם מהפיל בחדר - דחיקתם מעצרת ארגוני הלהט"ב בתל אביב במוצאי שבת של אנשי הבית היהודי ובהם השר בנט שביטל את השתתפותו לאור מחאות רמות מקרב חברי הקהילה ובקשת המארגנים שלא לגרום ל"פיצוץ" האירוע. מיכאלי מסבירה: "זאת לא חזית חדשה. מערכת הבחירות היתה מלווה באמירות הומופוביות של מתמודדים מסיעת הבית היהודי, היה סרטון שלהם שדיבר נגד נישואים חד מיניים. זה לא חדש ובנט מודע לזה. זאת היתה פגישת הכרות ולא פרטנו את הדברים עדיין לתקציבים ותכניות". 
שותפה של מיכאלי להנהלת "איגי", רן לייבל, אמר לשר החינוך בנט בפגישה: "מעבר לתקציבים, שזה חשוב, אתה חייב להבין כשר חינוך וכמנהיג של מגזר שלם בחברה הישראלית את הכח של המילים שלך. מה שאנחנו צריכים זו מנהיגות אמיצה שתצא נגד אמירות הומופוביות גם בחברה בכלל וגם בתוך הבית היהודי כשזה קורה ולגבות את הדברים גם בתקציבים לנוער הגאה (שהשר בנט כבר הכריז מיוזמתו שיוסיף - י"ב) אלא גם בבדק בית אם צריך".  
 שר החינוך בנט הדגיש בפני הנוכחים: "שמעתי דברים קשים על התנהלות קשה שנתקלים בה ילדים ונוער עד כדי רצון לאובדנות והדברים חמורים ומדאיגים. לא אקבל במערכת החינוך פגיעה באיש על בסיס דת, גזע, נטייה מינית או נטייה פוליטית" והוסיף: "אלה ימים קשים שיכולים גם להפוך לימים של הזדמנות. הפגישה נערכת בנסיבות אקטואליות מצערות. אנחנו נגדיל כפי שהמלצתי את התקציבים לארגון הנוער לנוער גאה, כדי שבני נוער הסובלים מהצקות ופגיעות יקבלו את הליווי והתמיכה. 
בפגישה השתתפו גם מנכ"לית משרד החינוך, יו"ר האגודה למען להט"ב בישראל, מנכ"לית הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים, מנכ"לית חוש"ן, יו"ר חברותא - ארגון להט"ב דתי, ואחרים.

ינון מגל: "אני חושב שזה חבל אם קיצונים משתלטים על השיח" 
גם ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) שהתבקש שלא להגיע לעצרת ארגוני הלהט"ב במוצאי השבת מחשש שיגרום לתסיסה בקרב המפגינים על רקע הטענות שהופנו נגדו ונגד סיעת הבית היהודי בכלל על התבטאויות הומופוביות ואף על הסתה נגד הקהילה הגאה, ביקש להעביר מסר ברור לחברי הקהילה כשהגיע אל בית החולים שערי צדק בירושלים לבקר את פצועי פיגוע הדקירה במצעד הגאווה. 
מגל התייחס לראשונה לאירועי מוצ"ש ואמר לעיתונאים עם הגעתו למקום: "היה חשוב לי לבוא לעצרת במוצ"ש כדי להביע את שאט הנפש שלי מהפיגוע שאירע נגד הקהילה. אבל אז התחילו לומר לי שתגובות ברשת על הגעתי הגיעו לאיומים ואזהרות. גם היה נראה לי קצת ילדותי ואינפנטילי מצד המארגנים לבקש מהמוזמנים לעצרת לחתום על התחייבות כתובה זו או אחרת. אני לא חותם על שום דבר. זה לא רציני".

מגל הוסיף: "אני חושב שזה חבל אם קיצונים משתלטים על השיח. אני מתנגד לנישואים חד מיניים אבל גם מאמין שצריך לפתור את הסוגייה הזאת אם באמצעות ברית הזוגיות או פתרון אחר. אם זאת לא היתה עצרת פוליטית, לא היתה מניעה שאגיע אליה. הרי דב חנין שנאם שם מגיע מהרשימה המשותפת שבה כולם הומופובים. מי שדקר לא בא מהמגזר שלי אלא חרדי פסיכי. אם רוצים לשלב ידיים כדי לחזק את החברה בהידברות זה דבר אחד, אבל אם מישהו רוצה להאשים אותי שאני הרוצח - שיאשימו מישהו אחר. אני לא אחראי".