ישראל תאפשר שימוש בחקירות אגרסיביות יותר בטיפול בקיצונים יהודיים, ואף תרשה להשתמש ב"טלטול" של חשודים, וזאת בעקבות ההצתה הקשה שאירעה בכפר דומא לפני כמה ימים. כך אמר היום (שני) השר לבטחון פנים גלעד ארדן. 

הצעד מגיע לאחר שאתמול הממשלה הודיעה כי תאפשר מעצר של אזרחים החשודים באלימות פוליטית נגד פלסטינים ללא משפט, פרקטיקה שהיתה נהוגה עד כה נגד פלסטינים בלבד. 

אתמול התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בעקבות הפיגוע בכפר דומא והודיע כי הוא "רואה במעשה ההצתה והרצח בכפר דומא פעולת טרור לכל דבר". 

 
עוד הוחלט בישיבה להורות לגורמי הביטחון "לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להביא את האחראים לדין ולמנוע פעולות דומות". הקבינט אף אישר את המלצת הגורמים המקצועיים להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותם לצורך זה, לרבות שימוש במעצרים מנהליים במקרים המתאימים, באישור היועץ המשפטי לממשלה.


"פעולת טרור לכל דבר". הבית שנשרף בדומא. צילום: פלאש 90 

 הקבינט אף הנחה לקדם בכנסת בדחיפות את הצעת חוק המאבק בטרור, ש"יחול גם על מחוללי טרור מסוג זה", כלשון ההודעה. עוד הוחלט גם להקים צוות שרים בראשות שר הביטחון ובהשתתפות השר לביטחון פנים ושרת המשפטים, שיבחן ויציע לקבינט ולממשלה אמצעים נוספים למאבק באירועים חמורים מסוג זה.