בני משפחה וחברים ליוו היום (שני) את שירה בנקי בת ה-16 ז"ל, אשר נדקרה בפיגוע במצעד הגאווה בירושלים ונפטרה מפצעיה.



הלוויה התקיימה במקום מגוריה, קיבוץ נחשון. 



הוריה ספדו לה: "הריב שלנו הוא עם חוסר הסובלנות, השנאה וקידוש המטרה שלך על חשבון הכאב של האחר. עכשיו נלך הביתה ונתחיל לבנות משפחה חדשה- נלמד לחיות בחמישה במקום במקום בשישה. ננסה לשנוא פחות ולאהוב יותר, וכך נציע לכולכם".



כזכור, בנקי היא אחת מתוך השישה שנדקרו ונפצעו על ידי הדוקר ישי שליסל, חרדי אשר לפני כעשור ביצע פשע שנאה נוסף במצעד גאווה שהתקיים בעיר הבירה. בנקי, כאמור, לא שרדה את הפציעה.



יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, ביקש לפני הלוויה לחזק את משפחתה של שירה ז"ל: "ממש עכשיו הוריה נאלצים לכסות את קברה ברגבי עפר ודמעות. זה כאב שאי אפשר לתאר או להסביר. הלב נקרע, כל מי שהכיר אותה מספר על החיוך והאהבה שהקרינה. היא צעדה במצעד הגאווה מתוך אותה אהבה. היא בחרה לתמוך, לקרוא יחד עם קהילה שלמה לשוויון. ואני אומר כאן כי זכרה הוא קודש למאבק הזה על כך שכל בנות ובני האדם שווים הם, נבראו בצלם ועל כך שאין זוגיות ראויה יותר מזוגיות אחרת ואין אהבה נכונה יותר מאהבה אחרת".



אתמול, עם פרסום ההודעה על מותה, משפחתה של שירה ביקשה למסור: "שירה שלנו המקסימה נרצחה רק בשל העובדה שהייתה נערה בת 16 שמחה, מלאת חיים ואהבה שבאה לתמוך בזכותם של חבריה וכל אדם לחיות לפי דרכם. ללא כל תכלית ובשל רשעות, טיפשות ורשלנות קופד פתיל חייה של הפרח המקסים שלנו". 



המשפחה הוסיפה כי "דברים רעים קורים לאנשים טובים ודבר רע מאד קרה לילדה נפלאה ומדהימה. המשפחה מייחלת לקצת פחות שנאה והרבה יותר סובלנות. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ומבקשת מכלי התקשורת שלא להגיע לסביבת המגורים".