יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, שנאם הערב (שני) בוועידת הנוער העובד והלומד, התייחס לאירועי הטרור היהודי שאירעו בשבוע האחרון ואמר כי "את המלחמה בטרור היהודי יש לעשות בכל הכח, בלי להרפות".



הרצוג פנה לנשיא המדינה והתייחס לאיומים על חייו ולגידופים שהופנו כלפיו, לאחר שהביע כעס על מעשה הרצח של הפעוט הפלסטיני: "אדוני נשיא המדינה, אני רוצה להגיד לך דווקא היום, כשפנאטים מסוכנים מעזים בחוצפה לאיים עליך, יש נשיא בירושלים, אתה דוגמא ומופת למנהיגות ישראלית. אני מודה לך בשמי ובשם כל הציבור בישראל על אומץ ליבך ומנהיגותך".



חקירה פלילית נגד מפרסם סרטונים ביוטיוב נגד נתניהו וריבלין



כמו כן, הוסיף יו"ר האופוזיציה כי הוא מחזק את משפחתה של שירה בנקי ז"ל, שנפטרה מפצעיה לאח שנדקרה במצעד הגאווה בירושלים: "ממש עכשיו הוריה נאלצים לכסות את קברה ברגבי עפר ודמעות. זה כאב שאי אפשר לתאר או להסביר. הלב נקרע, כל מי שהכיר אותה מספר על החיוך והאהבה שהקרינה. היא צעדה במצעד הגאווה מתוך אותה אהבה. היא בחרה לתמוך, לקרוא יחד עם קהילה שלמה לשוויון. ואני אומר כאן כי זכרה הוא קודש למאבק הזה על כך שכל בנות ובני האדם שווים הם, נבראו בצלם ועל כך שאין זוגיות ראויה יותר מזוגיות אחרת ואין אהבה נכונה יותר מאהבה אחרת".




הסתה נגד ריבלין. צילום מסך יו-טיוב


בנוסף, ביקש הרצוג להביע תנחומיו גם למשפחתו של הפעוט הפלסטיני שנשרף למוות בביתו שבכפר דומא: "ביקרתי אותם ביום שישי האחרון ואני שולח להם שוב מכאן ברכת החלמה ומקווה שיזכו לרפואה שלמה".



"להילחם בטרור היהודי בכל הכח, בלי להרפות"



הרצוג ביקר את פעולות הטרור היהודי ואמר כי "הטרוריסטים היהודים שביצעו את הפשעים האלה למדו את דרכיהם ממשפטים מזעזעים כגון 'הריגתם של הטף (התינוקות, אני מוסיף) תציל את כולם ותמנע רשעות בהמשך...כיוון שהם ממילא חשודים להיות רשעים כשיגדלו'. זה לא ציטוט מיומנו של מטורף אחד או אחר, זה ציטוט מעורר חלחלה מהספר האיום 'תורת המלך' שהופץ בשער בת רבים. ספר שמתיר אלימות, מלבה שנאה וקורא לרצח".



יו"ר האופוזיציה ביקש להדגיש: "אסור למדינה להמשיך לממן קבוצות, רבנים, מורים ומחנכים מהסוג שכותב ותומך במילים כאלה. זו חתירה תחת אושיות קיומה של המדינה של כולנו. את המלחמה בטרור היהודי יש לעשות בכל הכח, בלי להרפות".



כמו כן, הוא הדגיש כי שינוי חייב להתרחש: "אנחנו ברגע של אמת, במלחמה על דמותה של המדינה. אם לא יהיה פה שינוי, תירשם המנהיגות הנוכחית של ישראל כמי שהובילה את מדינת ישראל בהססנות ופחדנות לתהום עד כדי מלחמת אחים. אנחנו חייבים להילחם למען אחדות העם והמדינה, להילחם כדי שחלקיה של החברה הישראלית לא יקרעו אחד את השני במלחמות, שחיתות, גזענות ומדון".



הרצוג הוא שב וחזר על מה שהדגיש כבר ביום שישי, לאחר ההודעה על הפיגוע בדומא: "יש לפעול נגד הטרור היהודי ממש כאילו היה טרור איסלאמיסטי מהסוג הגרוע ביותר. להוציא את ארגוני להבה. המרזלים ולה פמיליה מחוץ לחוק. ולהדדיר אותם מיד כארגוני טרור".



באירוע נכחו ראש עיריית חיפה יונה יהב , יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הנוער העובד והלומד ורכז דרור ישראל פסח האוספטר.