המתח הביטחוני, שהגיע לשיאו בפיגוע ההצתה בשבוע שעבר בכפר דומא, הולך ומתגבר. צעירה בת 27 נפצעה בינוני היום (שני) מבקבוק תבערה שהושלך לעבר רכב בכביש בית חנינא, סמוך למחלף בן ציון בירושלים.



חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לצעירה טיפול רפואי ופינו אותה לביה"ח הדסה עין כרם. היא סובלת מכוויות בדרגה 2+3 בכ-25% אחוזים משטח הגוף, בעיקר בגפיים התחתונות. היא נמצאת בבהכרה מלאה ובמצב יציב. בעלה שנחלץ גם הוא מהרכב לא נפגע, הרכב נשרף כליל.



אמבולנס של מד"א פינה גם צעיר כבן 20 במצב קל עם כוויות בגפיים העליונות, לאחר ששאף עשן בעת שניסה לכבות את הרכב הבוער עם מטף כיבוי.




מכבים את הרכב הבוער בירושלים. צילום: מדברים תקשורת 

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, התייחס לזריקת בקבוקי התבערה: "כל אבן ובקבוק תבערה שנזרקים הם פיגוע טרור חמור שלא נשלים איתו". ברקת הוסיף כי כל האירועים בירושלים יימשכו כרגיל: "לא ניכנע לטרור ולא נשנה את שגרת חיינו".



כמו כן, ביקש ברקת לאחל לפצועים החלמה מהירה. לאחר האירוע הוא שוחח עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה וביקש ממנו לתגבר את הכוחות הפועלים בצפון העיר ובציר 20.



ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לפיגוע השלכת ברבוק התבערה ליד בית חנינא הערב ואמר: "הפיגוע צריך להזכיר למי שצריך שהחריג הוא יהודים שפוגעים בערבים והשגרה היא טרור ערבי נגד יהודים".



יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי "בכל טרור, לא משנה מאיזה צד, צריך לטפל בכל הכוח אבל צריך לזכור מהו האיום האמיתי עלינו. עדיין את מלוא המשאבים והכוח צריכים להשקיע בהגנה על היהודים בארץ ישראל".