השבוע הגיע אל משרדי ארגון ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF) מכתב יוצא דופן של אלישיב הילר (28), לוחם שריון במילואים ובוגר טרי של מלגת אימפקט, מתוכנית המלגות של הארגון.



הילר, שתרם כליה לילד בן 12.5 דרך ארגון מתנת חיים, כתב: "אני מרגיש שחלק מהרצון שהתעורר בי לעשות את החסד הזה ולתרום כליה לאדם שאיני מכיר נבע מהעזרה הכלכלית שהענקתם לי במהלך התואר, ועל זה רציתי להגיד לכם תודה ענקית".



הילד שקיבל מהילר חיים חדשים הוא ישראל מלכיאלי, בן למשפחה חרדית מלוד, בת תשעה ילדים. אמו של ישראל סיפרה: "ישראל נולד עם כליות שנתנו ביחד תפוקה של 50%. הרופאים אמרו שכך הוא לא יוכל להמשיך לחיות ושהוא יצטרך השתלה. לפני שנה פניתי לרב הבר ממתנת חיים, וידענו שלמצוא תורם עם סוג דם מתאים ייקח זמן, אבל בפסח האחרון קיבלנו את הטלפון המיוחל שנמצא תורם. הייתי המומה מהמהירות".



״נדהמנו לגלות אב״


האם הוסיפה בהתרגשות: "הנס שלנו אירע שכשהוא התקרב ל־10% תפוקה, ולפני דיאליזה נמצא התורם היקר - אלישיב. בזכותו ישראל יחגוג בר מצווה". לדברי אמו של ישראל, לאחר הניתוח ביקש התורם להיפגש עם ישראל. "הקפדנו שלא להיפגש עם אלישיב לפני הניתוח כי לא רצינו שיהיה מעורב רגשית ולתת לו אפשרות לחזור בו", הוסיפה האם, "חשבנו שמדובר ברווק ונדהמנו לגלות שמדובר באב לשלושה שבהם תינוק שרק נולד, כשהחל השידוך בינינו".



עוד סיפרה האם כי "אלישיב התעקש לפגוש את ישראל זמן קצר לאחר הניתוח. הניתוח בוצע בבי״ח שניידר ואלישיב, שהיה מאושפז בבילינסון הסמוך, התעקש ללכת ברגל - כשהוא מלווה באביו, כפוף ועדיין עם תפרים - לטיפול נמרץ בשניידר, שם שכב ישראל. מאז שניהם בקשר ומדברים בכל ערב שבת. בקרוב נעשה מסיבת הודיה לאלישיב".