טום באום בכל מקום. בתוכנית "מלחמת המינים" בערוץ 2 יש לו פינה, הוא מנחה בערוץ הילדים, ועכשיו גם פרזנטור של חברת השעונים אמבוס. ואף שהכל התחיל ב"מירוץ למיליון", מבהיר באום שהוא היה שם עוד קודם. "לא הגעתי משום מקום", הוא אומר. "לפני 'המירוץ למיליון' הייתי מנחה ב-MTV. ההצעה ללכת ל'מירוץ למיליון' הגיעה אלי. בהתחלה לא התלהבתי בכלל ללכת לריאליטי. הלכתי לאודישן עם אוריאל (יקותיאל - ר"פ), עברנו עוד אודישן ועוד אודישן, ובלי להרגיש מצאנו את עצמנו בפנים. האמת היא שנהנינו מכל רגע. חוויה מטורפת ואני מאוד מרוצה מהתוצאה, כי פחדנו מהעריכה ומהתוצר המוגמר. 'המירוץ למיליון' נתנה לי בוסט של פרסום וחשיפה שלא הייתי מוכן אליו, והחלטתי לתעל את זה כדי לעשות דברים שרציתי ולא עשיתי עד היום, כמו הסטנד־אפ ב'מלחמת המינים'".



כולם מפחדים מסטנד־אפ. הכי קשה זה לעמוד לבד על הבמה ולהצחיק.
"הסטנד־אפ הוא אחד הדברים הכי מפחידים שעשיתי בחיים שלי. ואני בן אדם חרדתי. אני נלחץ מכל דבר. לקנות קפה בבוקר - מלחיץ אותי. הנחיתי תוכניות, ראיינתי ל-MTV את קיילי מינוג על השטיח האדום באל. איי, אבל הסטנד־אפ זה הדבר הכי מפחיד. אבל אני נהנה מזה ברמות".



יש ים של סטנדאפיסטים שמתים לשבריר של פריים טיים. למה פנו דווקא אליך?
"זה לא קרה בגלל 'המירוץ למיליון'. עוד לפני ה'מירוץ' הלכתי לאודישנים אצלם. בהתחלה דובר שאצטרף לפאנל. אבל בסופו של דבר זה לא הסתדר, אז מצאו לי את הפינה הזאת. אני בעצמי כותב חומרים, ככה שחלק מהבדיחות בפינה הן חומרים שלי".



עד כמה מה שאנחנו רואים הוא טום האותנטי, וכמה שחקן, דמות, פרסונה?
"שאלה מאוד מעניינת ונכונה. ב'המירוץ למיליון' היינו אנחנו. אבל צריך לזכור שאין מה לעשות, זה טלוויזיה, יש עריכה, ובחרו קטעים שהייתי בהם מצחיק יותר, שחקן יותר, ואת הדמות הצבעונית הזאת בחרו להבליט. ראיתי שהקהל אוהב את הדמות הזאת, אז לקחתי אותה מהתוכנית למציאות. אני משתמש בה לפעמים על הבמה ובטלוויזיה. ברור שאני לא כזה ביומיום. אני צריך את השקט שלי, והרבה פעמים אין לי אנרגיות, ואנשים אומרים לי: 'אתה לא כמו בטלוויזיה'".



אתה מנחה כחודשיים בערוץ הילדים. איך הילדים קיבלו אותך?
"זה אחד הדברים הכי מרגשים שקרו לי. גדלתי על הערוץ הזה, וזה לא מובן מאליו שלוקחים לערוץ ילדים גיי מוצהר. זה משהו שלא היה מעולם וזאת בהחלט עליית מדרגה. אני מת על ילדים. הסטיגמות הן אך ורק בראייה של המבוגרים. את הילדים לא מעניין אם אני גיי או סטרייט. אם ילדים אוהבים מישהו, זה מכל הלב, לא משנה מי הוא ומה הוא".



הדביקו לך רומן עם דרור רפאל. נראה שזה נגמר לפני שהתחיל.
"דרור מקסים ואנחנו חברים טובים. יצאנו קצת, אבל הפרסום הגיע מוקדם מדי ופגע בזה בלי סיבה, כי עוד לא התחיל כלום. המון תשומת לב על כלום. מחמיא לי שאנשים מתעניינים בחיים שלי, אבל כרגע אין לי זוגיות. אני מקווה שזה יקרה מתישהו".



למרות אירועי הימים האחרונים והטלטלה שעברה הקהילה הגאה, באום אופטימי לגבי מצב הקהילה בישראל. "אני חושב שזה מדהים שבארץ נותנים לגייז לעשות דברים כמו שאני עושה", הוא אומר. "אסי עזר, מיקי בוגנים. גייז נמצאים בפריים טיים, רוב התקשורת מורכבת מגייז. זה מקדם מאוד את החברה הישראלית. החלום שלי הוא להתחתן בארץ, ואני מאוד מקווה שאנחנו בדרך לשם. אבל צריך כל הזמן לזכור שיש שם אזורים חשוכים. יש המון טוקבקים הומופוביים שמרגישים לי שנות ה־80, ויש אנשים מקובעים ופרימיטיביים. אבל אנחנו בהתקדמות מטורפת".