"ישראל אינה מפקפקת בכנותו של הנשיא אובמה, אך חולקת על עמדתו", כך אמר הערב (רביעי) גורם מדיני בתגובה לנאומו של הנשיא האמריקאי.



לדברי הגורם, הסכם זה אינו מונע מלחמה אלא מקרב אותה משום שהוא נותן לאיראן לגיטימציה בינלאומית לבניית תשתיות לייצור ארסנל של פצצות גרעין, והוא מממן את מכונת הטרור והתוקפנות שלה במאות מיליארדי דולרים. "המצוקה הכלכלית של איראן מגבילה היום פיתוח יכולות הרס אלה, והסרת הסנקציות תזניק אותן למימדים שיסכנו את ישראל, האזור והעולם כולו".
עוד אמר הגורם, כי בניגוד לדברי הנשיא, ההסכם אינו חוסם את דרכה של איראן לפצצה. "להיפך. הוא מאפשר לאיראן להתקדם בשני מסלולים לפצצה - בין אם תעמוד בהסכם, ובין אם תפר אותו. ההסכם משאיר בידי איראן תשתית גרעינית שאינה נדרשת לצורכי שלום, אבל הכרחית לתכנית גרעין צבאית. מי שרוצה בתוכנית גרעינית אזרחית אינו זקוק לאלפי צנטריפוגות שמעשירות אורניום".

הגורם הוסיף: "הטענה כאילו איראן לא תוכל להסתיר תכנית גרעין צבאית אינה עומדת במבחן המציאות.  איראן כבר הצליחה להערים על הקהילה הבינלאומית ולבנות מתקנים גרעיניים סודיים בנתנז ובקום. הישענות על ה-NPT (הסכם אי הפצת נשק גרעיני) אחרי 15 שנה כבלם להתחמשות גרעינית איראנית היא משענת קנה רצוץ. איראן כבר הפרה אמנה זו פעם אחר פעם".
הגורם התייחס לאמירתו של אובמה, שאיראן בעלת נשק גרעיני מסוכנת הרבה יותר מאיראן שנהנית מהקלה בסנקציות: "הוא צודק, אלא שהעסקה מעניקה לאיראן גם יכולת לפתח נשק גרעיני וגם מאות מיליארדי הדולרים שבאמצעותם היא תממן טרור מוגבר".

 יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בתגובה לנאום כי אסור לנתניהו להיכנס לעימות חזיתי ואישי עם הנשיא אובמה. "להיפך, הוא צריך להיכנס לחדר הסגלגל, להתווכח איתו ולומר דברים קשים על ההסכם עם איראן, אבל במיוחד עליו לנהל איתו דיאלוג על הדרך לבניית חזית עולמית ואזורית רחבה מול איראן". 

"עימות פומבי בין נתניהו לאובמה מעלה חיוך אצל אויבינו ושונאינו שנהנים לראות אותנו מתקוטטים לעיני העולם כולו", הוסיף יו"ר המחנה הציוני.