תנועת חמאס קוראת לפלסטינים בגדה המערבית לצאת למתקפה כוללת נגד המתנחלים, ולהתחיל בעימות כולל עם ישראל, זאת בעקבות מותו של סעד דוואבשה הבוקר (שבת) בבית החולים סורוקה, שבוע לאחר שנפצע בפיגוע בו נרצח בנו.



חוסאם בדראן, דובר חמאס, אמר: ״מותו של סעד דוואבשה, אביו של התינוק, מראה את גודל הפשע של הציונים כלפי משפחה זו, ועל כן ההתנגדות בגדה המערבית הפכה לחובה ודרך להגנה עצמית״.



הבכיר בחמאס הוסיף, כי ״המתנחלים הרוצחים לא נרתעים אלא אם ניזום תקיפתם, ולא להמתין להם עד שהם מגיעים לכפרינו וערינו. לא נותרה בפנינו אופציה אחרת מלבד עימות כולל ופתוח עם הכיבוש, מבלי להמתין להחלטה מאיש, או קבלת אישור מאף צד". 



דוואבשה בן ה-32 סבל מכוויות מדרגה 2 בכ-80% מגופו. אשתו ריאהם ובנו אחמד בן ה-4 עדיין מאושפזים במצב קריטי בבית החולים שיבא בתל השומר, אם כי במצבו של הפעוט חל שיפור והוא נותק ממכונות ההנשמה.



הלווייתו צפויה להיערך היום בכפר דומא, הגופה עברה נתיחה שלאחר המוות במכון לרפואה משפטית השייך לאוניברסיטת א-נג׳אח בשכם. כוחות הביטחון נערכים להפרות סדר. 



ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) התייחס למותו של דוואבשה ואמר: "שבוע עבר מאז מעשה הנבלה שנעשה בכפר דומא והיום נתבשרנו לצערנו, שבנוסף לעלי הפעוט, גם אב המשפחה, סעד, נפטר".



איש המחנה הציוני הוסיף: "שבוע וחוץ מכמה מעצרי ראווה, לכוחות הביטחון אין קצה של חוט או מושג מי הצית את האש הנוראה. שבוע ולראש הממשלה שלנו נורא דחוף להתחשבן בפנקסנות גינויים במקום לנסות לשנות את האווירה המתוחה באיזור".



עוד אמר בהלול כי זהו שבוע שבו איבדנו את השליטה אל מול פושעים נתעבים שעושים כבתוך שלהם ומשנים את דמותה וערכיה של המדינה. "שבוע שהוא כמו נצח, ולמעשה מספר את כל הסיפור שלנו כאן".



ח״כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) אמר: "על ממשלת ישראל לפעול מיידית וללכוד את המחבלים היהודים במהירות המירבית, אלה האחראים על שריפת ביתם של משפחת דואבשה. יש קצה חוט לאחראים על מעשה הטרור היהודי, וזה מתבטא באמירות גזעניות של קיצוניים יהודים בתקשורת - שמתגאים בשריפת מסגדים, כנסיות, ובתי פלסטינים״.



עוד אמר אבו עראר כי על הממשלה להוציא את ארגון להב"ה מחוץ לחוק, ולעצור מיד את בנצי גופשטיין ותומכיו, וכל מי שתומך בדעותיו, ועל המשטרה לחקור את גופשטיין ותומכיו מיד, ולהעניש אותם. "יש לעצור את גופשטיין מיד, ולהוציא את ארגונו וכל הארגונים שתומכים בטרור נגד ערבים, מחוץ לחוק ולעצור כל תומך בהצתת בתי ערבים, ובהצתת אנשים, ולהתחיל עם אלה שהביעו תמיכה בטרור מסוג זה באמצעי התקשורת כמו רבניות ורבנים, שמזוהים עם הזרם הימני בעל חשיבה טרורסטית מובהקת".



שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב חזר בתגובה למותו של סעד דוואבשה על קריאתו של מזכ"ל האו"ם להביא את מבצעי הפשע הנורא הזה לדין במהרה. "המנהיגים הפוליטיים, הקהילתיים והדתיים מכל הצדדים צריכיים לעבוד ביחד ולא לאפשר לקיצוניים להסלים את המצב ולהשתלט על סדר היום המדיני", אמר מלאדנוב בהצהרה מיוחדת שפרסם.