הותר לפרסום. פעילות מהירה ומשותפת של השב"כ, ביחד עם יחידת להב 433, איתרו ועצרו אזרח שבדי ממוצא לבנוני, לאור חשדות ביטחוניים שהתעוררו כנגדו בחודשים האחרונים.



חסן חליל חיזראן נעצר בנתב"ג, כאשר ביקש להיכנס לישראל לאחר שלשירותי הביטחון נודע כי הוא מקיים קשר רציף עם ארגון חיזבאללה ומתכנן לשתף איתו פעולה. חיזראן, בן 55, הודה לאחר חקירתו כי הוא גויס על ידי חיזבאללה והסכים לשתף עם הארגון פעולה. 



על פי החשד, הקשר הראשוני עם חיזראן התקיים לפני כשש שנים, לאחר שהיה בביקור משפחתי בלבנון. במהלך ביקורו הוצע לו לפגוש בגורמי חזבאללה, וזה הביע הסכמה. הצדדים החלו להיפגש באופן חשאי עם נציגי חזבאללה, שם נאמר לו במפורש, על פי החקירה, כי חיזבאללה שואף לגייס פלסטינים המתגוררים באירופה ובעלי אזרחות זרה, על מנת שאלו יוכלו לנצל את הנגישות שלהם לישראל ולספק לחיזבאללה מודיעין. הפגישות בין הצדדים נמשכו ועל פי הידוע לגורמי הביטחון, קרו עוד מספר פעמים, ב-2011 וב-2013.



חיזראן נתבקש לגייס אזרחים ישראלים, בדגש על כאלה בעלי קשרים ליהודים, או בעלי נגישות לאנשי צבא, לאנשי מערכת הבטחון או לגורמים ממשלתיים.


בנוסף, התבקש לאסוף מידע על נקודות בישראל בהן יש ריכוזי צבא, אמל"ח, טנקים, בסיסים צבאיים. כאשר הגיע למפגשים, ביקשו אנשי חיזבאללה לדעת דברים לגבי ההתנהלות בשדה התעופה בנתב"ג וכלל תהליך הכניסה: אופן קבלת הנוסעים, סידורי אבטחה, ביקורת דרכונים וכו'. הסכומים, אגב, עבורם ביצע חיזראן את הריגול, היו 2300 דולר ולאחר מכן כ-800 דולרים נוספים.



הפרקליטות ביקשה להעביר את חיזראן למעצר מנהלי לחצי השנה הקרובה. שלטונות שבדיה עודכנו על דבר המעצר.