הנוער של היום הוא לא מה שהיה פעם. זה משפט נדוש, אבל הוא משקף את המציאות בכל רבדיה. אחד השינויים הבולטים הוא בנערים של היום, הוא השימוש במסכים והצורך בטכנולוגיה, אפילו יותר מהמבוגרים. 

הנוער של היום כבר לא יושב יחד עם ההורים בשעה 20:00 כדי לראות "מבט" בערוץ הראשון. דור הסלפי והציוצים מחובר לעצמו, מחובר למשחקי מחשב, ולרשתות חברתיות – ובעיקר לשקעי החשמל. אז על מה צריך להקפיד כשמעצבים חדר לבן נוער?
1. מסך גדול בחדר – בני הנוער מתגודדים בקבוצות מול מסכים, ולכן חשוב לדאוג למסך ראוי. חשוב לדאוג שמסביבו יהיו מספיק שקעי חשמל, כי יש הרבה מכשירים שמתחברים למסך. צריך לקחת בחשבון שצריך להיות מקום לכל המכשירים המתחברים למסך.


2. פינת טואלט - מעצבים חדר עבור נערה? הקדישו מקום לתכשיטים והתמרוקים שהן יאספו בדרך. אם לא יהיה מקום מסודר עבור האקססוריז הקטנים של המלאכית שלכם, החדר שלה ייראה כמו חנות הכול בדולר, עם צמידים זרוקים בכל מקום, גומיות ואיפור מרוח על השטיח. אם גודל החדר מאפשר פינת טואלט קטנה עם מראה, תבטיחו סדר ויופי.
לא חייבים לקנות יחידה מפוארת עבור המטרה, ניתן לפתור זאת בעזרת 2-3 מדפים שעליהם אפשר למקם סלסלות או קופסאות דקורטיביות לכל הפיצ'יפקס וכך הבאלגן נסתר מהעיניים. חשוב לדאוג שתהיה בחדר גם מראת גוף גדולה. חשוב להקפיד על תאורה טובה סמוך לאזור הראי.
 
3. עמדת עבודה – הילד שלכם לא באמת עובד על שולחן עבודה. את השיעורים הוא מכין במיטה או בפינת האוכל, אבל חשוב למקם בחדר עמדת עבודה שבה יוכל לאחסן את הספרים, המחברות והקלסרים - אם במגירות, ואם במדפים עליונים.
מומלץ להמעיט במדפים כי רוב בני הנוער נוטים לאי סדר, ועדיף שהבאלגן יהיה מוסתר אחרי דלתות. אם בכל זאת ממקמים מדפים – עדיף שישמשו לדקורציה ולא לאחסון. בעמדת העבודה כדאי להקצות גם מקום למדפסת, למרות שיש הרבה עבודות שמבוצעות באמצעות מערכת אינטרנטית.
 


איפה שמים את הספרים? עיצוב: וי סטודיו אדריכלים. צילום: מושי גיטליס

4. אחסון – בני נוער נוטים לאגור דברים, וכדאי להקצות אזורי אחסון ככל הניתן. למשל: להשתמש בשידת מגירות ועליה למקם את מסך הטלוויזיה. או ספסל ישיבה שחלקו התחתון הוא חלל אחסון, או מיטה עם ארגז נפתח בתחתית. את הבלאגן תוכלו לדחוף למגירות, ולשלוט על הסדר.
5. טקסטיל לחדר – בחרו סקאלת גוונים מועדפת של 3 צבעים. מתוך צבעים אלו בחרו את הווילונות, השטיח, כיסוי המיטה והכריות. אלו גם מוטיבים לעיצוב יפים, אבל הם מרכיבים חיוניים בחדר בהשקעה כספית לא גדולה תוכלו לייצר שפת צבע אחידה בין הפריטים.

אפילו בחירת הסדין חשובה כשמעצבים חדר ילדים. עיצוב: וי סטודיו אדריכלים צילום: מושי גיטליס


6. שפצו את הרהיטים בעצמכם - אם אתם לא מחליפים את הריהוט, שפצו אותו. מהצבעים שבחרתם – בחרו גוון אחד או שניים וצבעו את הרהיט. ניתן גם לצפות רהיטים בטפט עם דוגמא מסויימת ולתת דוגמא נוספת בחדר אבל צריך להיזהר מאי התאמה במידה ויש דוגמאות נוספות, נניח בווילון או בשטיח.
7. ואיך מקשטים? מדפים עם חפצי נוי, גביעים, מזכרות או תמונות  - אפשר לשחק עם כמה קטנים אחד מעל השני שהם יהיו במלבן צבוע באחד מגווני החדר תמונת טפט או מדבקה עם משפט השראה או ציור קיר עם דוגמת גרפיטי למשל יתנו לחלל ערך מוסף ומעניין . מספר כבלים מברזל שמתוחים עם קליפסים יכולים להוות מקום לתמונות עם חברים או טיולים או סתם דברים שאוהבים , יכולים למלא קיר. אל תשכחו כשאתם מעצבים גם את האופי של הנער – התחשבו בתחביבים שלו והתייעצו איתו.


חדר נוער עם כיתוב קיר. צילום: מושי גיטליס, עיצוב, לינור גבעולי, Studio effectA



לינור גבעולי , בעלים של studio effectA ובוגרת החוג לעיצוב פנים של מכללת אולטימה, הקימה את הסטודיו ב-2010 מתוך אהבה עצומה לתכנון ועיצוב, ובזו הרוח ניגשת לכל פרוייקט שנכנס לסטודיו עד היום. הנחת הבסיס היא שכל פרויקט שונה מהשני היות וכל אדם הוא שונה ומיוחד בפני עצמו. האג'נדה המובילה של הסטודיו היא יצירת "אפקט וואו" בחלל.

הסטודיו, שהוגדר כאחד מ-40 המשרדים הצעירים המבטיחים בישראל,  מתכנן, מעצב ומפקח על כל חלל שזקוק לתכנון ועיצוב. משיפוצים, ליווי דירות קבלן, צמודי קרקע, דוכני מכירה, משרדים, חללים ציבוריים, השבחת נכסים, אולמות אירועים וכל פרויקט שזקוק לעיצוב. לסטודיו פרויקטים בארץ ובעולם תוך בניית קונספט וליווי מלא. הסטודיו משתתף בתחרויות שונות. לאתר: www.studioeffecta.com