ד"ר חזי לוי, מנהל ביה"ח ברזילי באשקלון, אמר היום (שני) כי הוא לא מתכוון להזין בכפייה את האסיר הפלסטיני השובת רעב, עו"ד מוחמד עלאן, שהובא מבית החולים סורוקה. 



לוי אמר את הדברים בשיחת טלפון עם ח"כ אחמד טיבי (מהרשימה המשותפת), אשר התקשר לד"ר לוי וביקש לברר מה מצבו של החולה. עוד שאל טיבי "האם אתה הולך להזין את האסיר השובת בכפייה ובכך להפר את הנחיות ההסתדרות הרפואית והאמנות הבינלאומיות טוקיו ומאלטה בענין זה".
 
 לוי ענה לו: "מי אמר שאני הולך להזין אותו בכפייה? לא אזין אותו בכפייה ולא כל מה שכתוב בתקשורת נכון". טיבי הביע דאגה מעצם ההעברה שלו לביה׳ח ברזילי בהקשר זה. 


 "מנוגד לאמנות הבינלאומיות". טיבי. צילום מסך 

ד"ר לוי הבהיר כי העניין עוד יצטרך להגיע לדיון: "אם מצבו ידרדר, נבקש לעשות בדיקות רפואיות וגם זה רק בהסכמתו. אם הוא יאבד הכרה, נצטרך לדון בעניינו בוועדת אתיקה של בית החולים". 

גטאס: "אל תהפכו את ברזילי לגואנטאנמו ישראלי" 

טיבי שוחח הבוקר גם על ד"ר ליאוניד אדלמן, שנמצא בקשר רציף עם הרופאים בברזילי, גם כדי שהזנה בכפייה לא תתבצע, לפי עמדת ההסתדרות הרפואית המוצהרת. טיבי גינה את הלחצים המופעלים על מנהלי בתי חולים מצד הדרג הפוליטי לרבות ראש הממשלה בענין זה, כדי שלא יפעלו על פי מצפונם הרפואי. 

הבוקר פנה גם ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) לד"ר לוי. במכתב דורש ח"כ גטאס מלוי, כי יעשה כעמיתיו בסורוקה וימנע את הזנתו בכפייה של עלאן. 
 
ח"כ גטאס טען במכתב, כי נראה שהסיבה היחידה להעברתו לברזילי של האסיר, ששובת רעב זה 52 יום ומצבו עדין, היא סירובם של רופאי סורוקה להזינו בכפייה והעובדה שאלה מכבדים את צו מצפונם ואת הקוד האתי העולמי של העוסקים במקצוע; "נראה, כי השב״כ חושב שבברזילי המצב יהיה אחרת ושרופאי בית החולים אכן יסכימו להזין בכפייה את האסיר ולמעשה להשתתף במעשה עינוי. אני פונה אליך להתנגד להפיכת ברזילי לגואנטאנמו ישראלי שבו מותר לענות אסירים כששאר בתי החולים מסרבים".