הותרו לפרסום שמותיהם של העצורים בפרשת 242 המכונה פרשת ישראל ביתנו. היום (שני) בבוקר עצרו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה ארבעה חשודים בחשד למעורבות בשחיתות ציבורית. 
בין העצורים: אלכס ויז'ניצר, יו"ר דירקטוריון נת"ע לשעבר, שי ברס, מנכ"ל מע"צ לשעבר, שאול מזרחי, יו"ר דירקטוריון משכ"ל, החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, וישראל יהושע, לוביסט. הארבעה חשודים במעורבות בביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון. מעצרו של יהושע הוארך בארבעה ימים ואילו מעצרם של השלושה האחרים הוארך בשלושה ימים.
בבקשה להארכת המעצר אמר נציג המשטרה כי "ההתפתחות החקירה היא כהפוגת ערפל, במקומות מסוימים התבהרה לה תמונה בדבר מנגנון שוחדים מסועף שבו מועברים תקציבים של מיליוני שקלים כתמורה לשוחד של מיליוני שקלים, במקומות אחרים נחשפנו למראות שלא היו מוכרים לנו קודם לכן".

כזכור הבוקר פורסם כי חלה התפתחות דרמטית במסגרת החקירה הגלויה בפרשה 242 שמנהלת היחידה וחשיפת חשד למסכת עובדתית נוספת של העברות כספים קואליציוניים בתמורה לשוחד. 
כארבעה חודשים אחרי שנחשפה חקירת הפרשה והחל השלב הגלוי שלה עם ביצוע גל מעצרים ואחרי שנדמה היה כי הפרקליטות שוקדת על הגשת כתבי אישום חמורים, ביצעו היום לפנות בוקר חוקרי היאח"ה מעצרים נוספים.
מדובר בחקירה מקיפה, במסגרתה נחקרים חשדות לקיומה של שיטת פעולה מאורגנת, לפיה בכירים בשירות הציבורי העבירו במסגרת תפקידם הציבורי, סכומי כסף ניכרים מהקופה הציבורית לגופים מתוקצבים ולרשויות שונות שלא כדין, וזאת בתמורה למתן טובות הנאה שונות לחשודים ולמקורביהם, בין היתר באמצעות מינויים, תשלומים וטבות מפליגות. עוד עולה החשד לפיו חלק נכבד מהכספים הגיע לידיה של ח"כ לשעבר פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו המוגדרת כחשודה מספר 1 בפרשה.
בעקבות התפתחויות שהתרחשו בימים האחרונים החושפות לכאורה עבירות שוחד נוספות  החליטו חוקרי היאח"ה באישור היועץ המשפטי לממשלה לבצע מעצרם של החשודים. כמו כן ערכה היחידה הבוקר חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם ותפסה מסמכים, נכסים וחשבונות לצורך בקשת חילוט. 
כזכור, בפרשה זו מספר עדי מדינה לרבות ראש מועצה אזורית שומרון לשעבר גרשון מסיקה, שחשף עצמו בכלי התקשורת השונים ששטחו בפני החוקרים על מעורבות החשודים בפרשה.